Πεμ05092024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

ΜΝΗΜΟΝΙΟ: Τα πάνω – κάτω στα εργασιακά ακτοπλοίας και λιμένων.Επιταγχύνεται η έλευση ιδιωτών στα λιμάνια. Αλλαγές στον ακτοπλοϊκό χάρτη

igoumenitsa limani-0

Σημαντικές ανατροπές στις εργασιακές σχέσεις στην ακτοπλοΐα και στα δημόσια λιμάνια φέρνει το σχέδιο νόμου που έρχεται στη Βουλή για ψήφιση με το οποίο αναμένεται να εγκριθεί το νέο Μνημόνιο.

Πέραν όμως από τις ανατροπές αυτές, το νέο Μνημόνιο προβλέπει επιτάχυνση των εξελίξεων στο λιμενικό τομέα μέσω ιδιωτικοποιήσεων/παραχωρήσεων οι οποίες θα πραγματοποιηθούν από το ΤΑΙΠΕΔ.

Ειδικότερα, τον Μάρτιο του 2013, το Tαμείο Ιδιωτικοποιήσεων καλείται μέσω συμβάσεων παραχώρησης να ενεργοποιήσει τον διαγωνισμό για την εκμετάλλευση των περιφερειακών λιμένων. Όσον αφορά στην ακτοπλοΐα το νέο Μνημόνιο προβλέπει αλλαγές προς την κατεύθυνση της ελαστικοποίησης των απαιτήσεων επάνδρωσης των πλοίων, καθώς επίσης μεταβολές στα δρομολόγια, αλλά και στις διατάξεις για το μέγεθος των πλοίων.

Παράλληλα, το Μνημόνιο, δίνει προτεραιότητα στη λήψη μέτρων που θα επιτρέψουν υψηλότερα επίπεδα στον τουρισμό και τις επενδύσεις, ειδικά σε ότι αφορά ναυτιλιακές και λιμενικές δραστηριότητες, οδικές μεταφορές και αεροπορία.

Αναλυτικότερα το Μνημόνιο, για ακτοπλοΐα, λιμάνια και εργασιακές σχέσεις προβλέπει τα εξής:

Ακτοπλοΐα

Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία για αναθεώρηση του νομικού πλαισίου για την ακτοπλοΐα, προς την κατεύθυνση να ενδυναμωθεί η προοπτική ανάπτυξης του τουριστικού τομέα. Ειδικότερα δίνεται προσοχή, μεταξύ άλλων, στην ευελιξία των απαιτήσεων για τα πλοία που εξαιρούνται από τις μίνιμουμ υποχρεώσεις δρομολόγησης και στην έγκριση αλλαγών στα δρομολόγια και στο μέγεθος των πλοίων για τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια. Αυτή η διαβούλευση θα οδηγήσει σε συγκεκριμένη τροποποίηση (Μάρτιος 2013).

Ο κοινωνικός διάλογος να ακολουθεί τις αρχές της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας (του 2006) ώστε οι όποιες αλλαγές γίνουν σε σχέση με τα εργασιακά να συμφωνούν με το σύγχρονο οικονομικό περιβάλλον.

Λιμάνια

Ακολουθώντας την πρώτη στρατηγική που έχει υποβληθεί για τα λιμάνια η κυβέρνηση υιοθετεί μια 5ετή εθνική στρατηγική που εξασφαλίζει την σύνδεση των λιμένων με το κύριο δίκτυο των μεταφορών προσδιορίζοντας συγκεκριμένο σχέδιο με συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα για εφαρμογή και ένα οικονομικό σχέδιο.

Η στρατηγική θα συνδέεται με τις αρχές και τις προτεραιότητες του TEN-T όπως η ομαλή λειτουργία της εσωτερικής αγοράς, η μετακίνηση ανθρώπων και αγαθών και η οικονομική, κοινωνική και εδαφική συνοχή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η αποτελεσματική χρήση του Ταμείου Συνοχής και σε ευθυγράμμιση με τους κανόνες του κράτους για τις ενισχύσεις (Δεκέμβριος 2012).

Σε ευθυγράμμιση με τη νέα στρατηγική με τα λιμάνια και το οργανωτικό μοντέλο για τους λιμένες, το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου οργανώνει μια στρατηγική ιδιωτικοποίησης μέσω παραχωρήσεων με τελικό σκοπό την καλύτερη χρήση των λιμανιών (Φεβρουάριος 2013) και θα προκηρύξει τους κατάλληλους διαγωνισμούς (Μάρτιος 2013).

Η κυβέρνηση θα ξαναδεί το νομικό πλαίσιο που σχετίζεται με τις εργασιακές σχέσεις στα λιμάνια (έως το Δεκέμβριο του 2012) και το πλαίσιο λειτουργίας των λιμένων και θα στείλει ένα σχέδιο πρότασης στις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Δεκέμβριος 2012). Η αναθεώρηση θα είναι σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά κεκτημένα και παρέχει, μεταξύ άλλων, την εκπαίδευση και την πιστοποίηση των εργαζομένων στις υπηρεσίες επίγειας εξυπηρέτησης και να καθορίσει ένα ανταγωνιστικό μοντέλο για τα λιμάνια και τη λειτουργία του τερματικού. Οι αλλαγές νομοθετούνται (Μάρτιος 2013).

Η κυβέρνηση εξετάζει την συμβατότητα με την κοινοτική νομοθεσία και τους κανόνες περί ανταγωνισμού και τροποποιεί τις απαραίτητες διατάξεις ειδικότερα σχετικά με τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς και τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (Δεκέμβριος 2012).

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter