Συνάντηση αξιωματούχων του Οικονομικού τμήματος της Γαλλικής Πρεσβείας στην Αθήνα με το ΔΣ της Ένωσης Τραπεζικών & Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 10 Οκτωβρίου 2025 18:31
Επ’ ευκαιρία της αναδιοργάνωσης της Περιφερειακής Οικονομικής για την Νοτιοανατολική Ευρώπη της Γαλλικής Πρεσβείας με έδρα την Ελλάδα, πραγματοποιήθηκε συνάντηση με τον Επικεφαλή της εν λόγω υπηρεσίας κ. Nicola Sejour με το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Τραπεζικών & Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας.
Αυξημένα έσοδα για τη Διώρυγα του Παναμά
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 10 Οκτωβρίου 2025 11:14
Η Διώρυγα του Παναμά ανέφερε ότι τα έσοδα αυξήθηκαν περίπου κατά 14,4% το οικονομικό έτος 2025 στα 5,7 δις δολάρια, με βάση τα προκαταρκτικά και μη ελεγμένα στοιχεία, σύμφωνα με όσα μετέδωσε το Reuters.
Στ. Γκίκας στην Ημερίδα της Ε.Κ.Ο. Ναυτιλίας της ΝΔ: «Γόνιμο το έδαφος για συνεργασίες και συμπράξεις στον ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα μεταξύ Ελλάδας και Ν. Κορέας»
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 09 Οκτωβρίου 2025 19:48
Στην Ημερίδα της Γραμματείας των Ειδικών Κομματικών Οργανώσεων (Ε.Κ.Ο.) της Νέας Δημοκρατίας, με θέμα «Οικονομία της Θάλασσας: Ευκαιρίες και Προκλήσεις», που διοργανώθηκε στα Κεντρικά Γραφεία του Κόμματος, συμμετείχε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, ο οποίος κήρυξε και την έναρξη της εκδήλωσης.
DNV: Πως θα είναι η ναυτιλία το 2050 και τι καύσιμα θα χρησιμοποιεί
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 09 Οκτωβρίου 2025 12:20
Προβλέπουμε ότι ο ναυτιλιακός τομέας θα μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 77% έως το 2050. Αν και δεν θα επιτύχει πλήρως τον στόχο «καθαρού μηδενικού ισοζυγίου έως το 2050» που έχει θέσει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO), ο ναυτιλιακός τομέας φαίνεται ότι θα απεξαρτηθεί από τον άνθρακα, ταχύτερα από όλους τους άλλους υποτομείς των μεταφορών.
Β. Κικίλιας: «Η συνεργασία μας με τις Ηνωμένες Πολιτείες στη ναυτιλία και τα ναυπηγεία θα λάβει στρατηγικές διαστάσεις»
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 09 Οκτωβρίου 2025 11:19
«Η συνεργασία μας με τις Ηνωμένες Πολιτείες στη ναυτιλία και τα ναυπηγεία, θα λάβει στρατηγικές διαστάσεις», δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, σε συνέντευξή του που παραχώρησε στον τ/σ OPEN.
Προκήρυξη διαγωνισμού απευθείας κατάταξης Αξιωματικών ΛΣ-ΕΛΑΚΤ ειδικότητας Υγειονομικού προερχόμενων από ιδιώτες Οδοντιάτρους και Ψυχολόγους
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 08 Οκτωβρίου 2025 16:17
Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής/Γενική Γραμματεία Ναυτιλίας και Λιμένων/ Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής προκηρύσσει διαγωνισμό για την απευθείας κατάταξη στο Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή δύο (02) Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. (ανδρών – γυναικών) ειδικότητας Υγειονομικού ειδικής κατηγορίας, προερχόμενων από ιδιώτες Οδοντιάτρους και Ψυχολόγους.
Ιαπωνικό «άλμα» στη ναυτιλία: 98% μείωση εκπομπών μεθανίου σε πλοία LNG
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 08 Οκτωβρίου 2025 10:00
Μια σημαντική τεχνολογική πρόοδος στον αγώνα για πράσινη ναυτιλία πέτυχαν τρεις ιαπωνικές εταιρείες, επιτυγχάνοντας μείωση εκπομπών μεθανίου κατά 98% σε πλοία που χρησιμοποιούν καύσιμο LNG. Το επίτευγμα αυτό ενδέχεται να αλλάξει τα δεδομένα στην προσπάθεια απανθρακοποίησης της παγκόσμιας ναυτιλίας.
Οι Mitsui O.S.K. Lines (MOL), Kanadevia Corporation και Yanmar Power Solutions εργάζονται από κοινού στο πλαίσιο του έργου «Ανάπτυξη Τεχνολογίας Μείωσης Εκπομπών Μεθανίου για Πλοία με Καύσιμο LNG», που υποστηρίζεται από τον Οργανισμό Νέας Ενέργειας και Βιομηχανικής Τεχνολογικής Ανάπτυξης (NEDO) μέσω του προγράμματος Green Innovation Fund.
Το έργο, που ξεκίνησε το 2021 και θα διαρκέσει έως το 2026, στοχεύει στην ανάπτυξη τεχνολογίας ικανής να μειώσει δραστικά το λεγόμενο “methane slip” — το ποσοστό μεθανίου που εκπέμπεται ατελώς καμένο στην ατμόσφαιρα κατά τη λειτουργία κινητήρων LNG. Το μεθάνιο έχει έως και 25 φορές ισχυρότερη επίδραση στο φαινόμενο του θερμοκηπίου από το διοξείδιο του άνθρακα, καθιστώντας τη μείωση των εκπομπών του κρίσιμη για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας.
Δοκιμές στη θάλασσα με θεαματικά αποτελέσματα
Οι πρόσφατες δοκιμές πλήρους κλίμακας ξεκίνησαν τον Μάιο του 2025 με το πλοίο REIMEI, ένα μεγάλο φορτηγό μεταφοράς άνθρακα που χρησιμοποιεί καύσιμο LNG και ανήκει στον στόλο της MOL. Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν σε δρομολόγια μεταξύ Ιαπωνίας και Αυστραλίας, υπό πραγματικές συνθήκες λειτουργίας.
Παρά τις μεταβαλλόμενες καιρικές και επιχειρησιακές συνθήκες, το σύστημα κατόρθωσε να πετύχει μείωση εκπομπών μεθανίου 98%, υπερβαίνοντας ακόμη και τα εξαιρετικά αποτελέσματα των δοκιμών ξηράς (93,8% μείωση σε πλήρες φορτίο).
Μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών έως το τέλος του 2026, οι τρεις εταιρείες σχεδιάζουν να προχωρήσουν σε εμπορική εφαρμογή της τεχνολογίας από το 2027.
Το έργο έχει ήδη λάβει πιστοποίηση από τον ClassNK (Nippon Kaiji Kyokai), ο οποίος επαλήθευσε την αποτελεσματικότητα της τεχνολογίας στις δοκιμές ξηράς — μια σημαντική αναγνώριση που ανοίγει τον δρόμο για την περαιτέρω εμπορική της αξιοποίηση.
Αν η τεχνολογία αυτή εφαρμοστεί ευρέως, θα μπορούσε να αναδιαμορφώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των πλοίων LNG και να αποτελέσει σημαντικό βήμα προς τη ναυτιλία μηδενικών εκπομπών.
