Πεμ07092020

Last updateΠεμ, 09 Ιουλ 2020 10pm

Ανεβάζει η Κίνα στροφές

capesize 09

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Η Κίνα δείχνει να αφήνει πίσω της το σοκ της πανδημίας και αρχίζει σταδιακά να επανεκινεί την παραγωγή της. Έτσι, κατά το 1ο τρίμηνο του έτους διατήρησε στα ίδια επίπεδα την παραγωγή χάλυβα, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρσι, όταν οι υπόλοιποι μεγάλοι παραγωγοί παρουσίασαν μεγάλη πτώση. Φαίνεται ότι η κινέζικη βιομηχανία, για ακόμα μία φορά, βρίσκεται μπροστά από τους ανταγωνιστές της και μάλιστα επωφελείται από την πτώση της παραγωγής τους.
Παράλληλα, ενώ η Βραζιλία, κατά το 1ο 3μηνο του έτους, επλήγη από δυσμενή καιρικά φαινόμενα, με αποτέλεσμα να ελαττώσει σημαντικά την παραγωγή της, ωστόσο η βελτίωση των συνθηκών τους τελευταίους δύο μήνες, επέτρεψε την άνοδο της παραγωγής και τις εξαγωγές. Έτσι, σύμφωνα με στοιχεία του προηγούμενου μήνα, αύξησε κατά 30% τις εξαγωγές σόγιας προς την Κίνα.
Ως προς το γενικό δείκτη ναυλαγοράς BDI, είδαμε οριακή αύξηση την τελευταία εβδομάδα, κατά 175 μονάδες, σε σχέση με την προηγούμενη Παρασκευή. Έτσι, έκλεισε την Παρασκευή, 5 Ιουνίου, στις 679 μονάδες.
Ας δούμε πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου:
Ξεκινώντας από τα CAPEs, η αγορά του Ειρηνικού, και συγκεκριμένα η διαδρομή C5, συνέχισε θετικά, με αυξημένη ζήτηση από την Αυστραλία, την προηγούμενη εβδομάδα. Παράλληλα, η χωρητικότητα μειώθηκε, δίνοντας τη δυνατότητα στους πλοιοκτήτες να διεκδικήσουν καλύτερες συμφωνίες. Τα επίπεδα των ναύλων κινήθηκαν γύρω στα 5-5,5$/tn.
Στον Ατλαντικό, και στο Βορρά και στο Νότο, η άνοδος στις τιμές του σιδηρομεταλλεύματος βοήθησε, σημαντικά, καθώς τονώθηκε το συγκεκριμένο εμπόριο προς την Ασία. Έτσι, στην περιοχή της ECSA, είδαμε τη δραστηριότητα να αυξάνεται σταδιακά, κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, και παράλληλα οι ναύλοι να ακολουθούν. Έτσι, οι ναύλοι για τα ταξίδια προς την Κίνα ξεπέρασαν τα 11 $/tn, κατά μ.ο. (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία κινήθηκαν στα $ 18-18,6 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 3,7-4,1 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes στον Ατλαντικό, η δραστηριότητα στην αγορά της ECSA συνέχισε να υπάρχει, αλλά τα μετακινούμενα πλοία από την Ασία δημιουργούν προβληματισμό. Οι ναύλοι για τα ταξίδια προς την Ασία έκλεισαν στα $ 12-13Κ/ημέρα + $200-300Κ ΒΒ. Η αγορά του Β. Ατλαντικού παρουσίασε ηρεμία, λόγω μειωμένης δραστηριότητας. Τα σιτηρά από τη Β. Βραζιλία παρείχαν τη μόνη στήριξη στην αγορά, καθώς πάλι απουσίαζαν τα ορυκτά φορτία. Θετικό σημείο αποτέλεσε ο περιορισμένος αριθμός «ανοιχτών» πλοίων. Οι ναύλοι για τα ταξίδια από τον Αμερικάνικο Κόλπο προς την Ασία έφτασαν στα $ 12-13 Κ /ημέρα (με παράδοση Ευρώπη) και για κυκλικά ταξίδια στην Ευρώπη στα $ 3-4Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά συνέχισε με αρκετή κινητικότητα και κλεισίματα, κυρίως λόγω της αύξησης της δραστηριότητας στην Ινδία και της μειωμένης χωρητικότητας. Ανατολικότερα, η περιοχή του NOPAC δε βοήθησε ιδιαίτερα, όμως το κενό καλύφθηκε από την Αυστραλία και την Ινδονησία. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στη Ν.Α. Ασία κινήθηκαν στα $ 7-8Κ /ημέρα.
Για τα SUPRAMAXes-ULTRAMAXes, η ναυλαγορά της Ασίας στηρίχθηκε αρκετά από τη Ν. Αφρική, η οποία απορρόφησε πολλά πλοία και αντιστάθμισε τη χαμηλότερη ζήτηση. Ειδικότερα, στη Ν.Α. Ασία, την προηγούμενη εβδομάδα, η ζήτηση από την Ινδονησία και την Αυστραλία ήταν υποτονική, όμως η μειωμένη προσφορά πλοίων βοήθησε την αγορά. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στη Ν.Α. Ασία αυξήθηκαν στα 8-9Κ/ημέρα. Η αγορά της Άπω Ανατολής εμφάνισε ελάχιστα φορτία άνθρακα, ωστόσο τα φορτία Βωξίτη και Νικελίου κάλυψαν το κενό. Συγκεκριμένα, οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή μειώθηκαν στα $ 4,5-5,5Κ/ημέρα, για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC στα $ 6-7Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής (BH) στα $ 2,5-3,5Κ/ημέρα.
Στον Αραβικό Κόλπο και ιδίως στην Ινδία η αγορά συνέχισε δυναμικά. Μπορεί η ζήτηση να κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα, όμως η μειωμένη προσφερόμενη χωρητικότητα, λόγω Ν. Αφρικής βοήθησε την αγορά να παρουσιάσει αυξήσεις. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ανησυχία προκαλεί η χαμηλή δραστηριότητα του εμπορίου άνθρακα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή ανέβηκαν στα $ 11-12Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) – Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια στη Δυτική Ινδία στα $ 9,5-10,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 5,5-6,5Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό, και ειδικά στον Αμερικάνικο κόλπο, η αγορά ήταν αρκετά δραστήρια, με νέα φορτία (κυρίως προς την Ασία) να προστίθενται και τη χωρητικότητα να μένει αμετάβλητη. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 7,5-8,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 11,5-12,5Κ /ημέρα. Η περιοχή της ECSA συνέχισε με ακόμη λιγότερη δραστηριότητα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Ωστόσο, η περιοχή δεν έχασε τη δυναμική της ενώ σε κάποιες περιπτώσεις σημειώθηκαν κλεισίματα σε υψηλότερα νούμερα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα ανέβηκαν στα $ 10,5-11,5Κ/ημέρα + 100-150Κ $ ΒΒ, ενώ για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο / Ευρώπη) έμειναν στα $ 6,5-7,5Κ/ημέρα (APS Recalada).
Η Ευρώπη συνέχισε δυναμικά, με τη ζήτηση για φορτία SCRAP, για το 2ο μισό του Ιουνίου, να αυξάνεται. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια και για ταξίδια, με SCRAP φορτία, προς τη Μεσόγειο διατηρήθηκαν στα $ 5-6Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 11,5-12,5Κ /ημέρα. Η αγορά στη Μεσόγειο, την προηγούμενη εβδομάδα, ήταν υποτονική, λόγω της απουσίας φορτίων σιτηρών και κλίνκερ. Έτσι, αυξήθηκε και ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων με αποτέλεσμα να ασκηθούν πιέσεις. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Άπω Ανατολή έκλεινε στα $ 12,5-13,5 Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς τον Αμερικάνικο Κόλπο (USG) στα $ 2,5-3,5Κ /ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 4-4,5Κ /ημέρα.
Η αγορά των Handies, την προηγούμενη εβδομάδα, στην Ευρώπη συνέχισε ανοδικά, με περισσότερα υπερατλαντικά φορτία με fertilizers. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έμειναν στα $ 3-4Κ /ημέρα, προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, αυξήθηκαν στα $ 4,5-5Κ /ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια ξεπέρασαν τα $ 4Κ /ημέρα
Στα ίδια επίπεδα προχώρησε η αγορά της Μεσογείου, με ισχνή δραστηριότητα τόσο για ενδομεσογειακά, όσο και για υπερατλαντικά ταξίδια. Όμως, κάποια φορτία προς τη Β. Ευρώπη στήριξαν την αγορά. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο και προς την Ευρώπη έμειναν στα $ 2,5-3,5Κ /ημέρα (bss Canakkale) και προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα 2-3Κ /ημέρα (bss Canakkale).
Από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η δραστηριότητα στον Αμερικάνικο κόλπο παρέμεινε σε πολύ χαμηλά επίπεδα, με μειωμένο όγκο φορτίων, ενώ η προσφερόμενη χωρητικότητα αυξήθηκε. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κινήθηκαν στα $ 3,5-4Κ /ημέρα και στην Ασία στα 8-9Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA συνέχισε με άνοδο και αυτή την εβδομάδα, καθώς η προσφορά χωρητικότητας ήταν περιορισμένη. Ωστόσο, η ζήτηση έδειξε να μειώνεται μέρα με τη μέρα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 6-7Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο), προς τη Δυτ. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA) έμειναν στα $ 10-11Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 11-12Κ/ημέρα.
Στον Ειρηνικό, η αγορά συνέχισε με ανοδικές τάσεις. Η διατήρηση της δραστηριότητας στα ίδια επίπεδα (Από την Αν. Ινδία έως το CIS) και η έλλειψη άμεσα διαθέσιμων πλοίων στην περιοχή έδωσε τη δυνατότητα στους πλοιοκτήτες να διεκδικήσουν υψηλότερα νούμερα. Επίσης, αξιοσημείωτη ήταν η αύξηση της ζήτησης για ταξίδια επιστροφής Έτσι, ζήτηση και προσφορά έμειναν ισορροπημένη. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή έκλεισαν στα $ 4,5-5,5Κ /ημέρα, τα κυκλικά ταξίδια από το NOPAC στα $ 5-6Κ/ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 6-7Κ /ημέρα.

''and don’t forget to wash your hands, try to stay home and read our reports to pass time...''

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter