Πεμ07092020

Last updateΠεμ, 09 Ιουλ 2020 10pm

Οριακή βελτίωση για την αγορά ξηρού φορτίου

dry bulk 554n

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Σε συνέχεια της αρθρογραφίας μας για την Κίνα, τα τελευταία χρόνια έχει θέσει εκτός λειτουργίας αρκετές ενεργειακές παραγωγικές μονάδες, ακολουθώντας την περιβαλλοντική πολιτική της περί μείωσης των ρυπογόνων μονάδων. Έτσι, η Κίνα μείωσε σημαντικά την παραγωγή της σε άνθρακα (θερμικού και μεταλλουργικού) και αύξησε αναλόγως τις εισαγωγές της.
Οι κυριότεροι προμηθευτές άνθρακα της Κίνας είναι, κατά σειρά όγκου, η Ινδονησία, η Αυστραλία και η Ρωσία. Η Αυστραλία μάλιστα παρουσίασε τη μεγαλύτερη αύξηση, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019.
Ωστόσο, το επόμενο διάστημα αναμένονται οι εισαγωγές να περιορισθούν, καθώς η εγχώρια παραγωγή αυξάνεται και θα καλύψει τη ζήτηση. Σ’ αυτό έρχεται να βοηθήσει και δραστηριοποίηση του κινέζικου στόλου στις ενδοκινεζικές μεταφορές.
Ως προς το γενικό δείκτη ναυλαγοράς BDI, είδαμε οριακή αύξηση την τελευταία εβδομάδα, κατά 6 μονάδες, σε σχέση με την προηγούμενη Παρασκευή. Έτσι, έκλεισε την Παρασκευή, 29 Μαΐου, στις 504 μονάδες.
Ας δούμε πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου:
Ξεκινώντας από τα CAPEs, η αγορά του Ειρηνικού, και συγκεκριμένα η διαδρομή C5, συνέχισε θετικά, με αρκετά νέα κλεισίματα, την προηγούμενη εβδομάδα. Παράλληλα, η αύξηση της ζήτησης από τη Ν. Αφρική και τη Μαλαισία βοήθησε την αγορά. Έτσι, δεσμεύτηκε άμεσα διαθέσιμη χωρητικότητα, ωστόσο η αγορά παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα. Τα επίπεδα των ναύλων κινήθηκαν γύρω στα 4-4,5$/tn.
Στον Ατλαντικό και στην περιοχή της ECSA, είδαμε αρκετά πλοία να δεσμεύονται σε ταξίδια του Ιουνίου. Όμως υπάρχουν ακόμα διαθέσιμα πλοία προς αναζήτηση απασχόλησης. Επιπρόσθετα, τα χαμηλά επίπεδα των ναύλων αποτελούν αποτρεπτικό παράγοντα για τους πλοιοκτήτες να μετακινηθούν από την Ασία προς τη Βραζιλία. Έτσι, η προσφερόμενη χωρητικότητα αναμένεται το επόμενο διάστημα να παραμείνει περιορισμένη. Έτσι, οι ναύλοι για τα ταξίδια προς την Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα 7,5-8,5 $/tn (για τη διαδρομή C3). Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η υγειονομική εξέλιξη της πανδημίας στη Βραζιλία, επιδεινώνεται συνεχώς. Αυτή η εξέλιξη αναμένεται να έχει αρνητικές επιδράσεις στη γεωργική παραγωγή (σόγια, λιπάσματα και καλαμπόκι), κάτι που θα επηρεάσει, τόσο τα KMXs, όσο και τα SMXs την επόμενη χρονιά.
Στο Β. Ατλαντικό, η αγορά παρέμεινε αμετάβλητη, με μειωμένο αριθμό κλεισιμάτων, αλλά και περιορισμένο όγκο χωρητικότητας. Η ζήτηση για τα υπερατλαντικά ταξίδια παρουσίασε πτώση, όμως τα ταξίδια προς την Ασία έδειξαν ενδιαφέρον (σε σχέση με τα γενικά επίπεδα). Όμως, υπάρχει η ανησυχία ότι η κακή εικόνα της ECSA (σε σύγκριση με το βορρά) ενδέχεται να οδηγήσει πολλούς πλοιοκτήτες να μετακινηθούν προς τα πάνω. Οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία κινήθηκαν στα $ 14,5-15,5 Κ/ημέρα και τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 3-3,6 $/mt.
Σχετικά με τα KMXs στον Ατλαντικό, η δραστηριότητα στην αγορά της ECSA συνέχισε ανοδικά. Η ένταση στις σχέσεις μεταξύ Κίνας –ΗΠΑ, έστρεψε την πρώτη σε αναζήτηση σιτηρών, πάλι, από τη Βραζιλία. Οι ναύλοι για τα ταξίδια προς την Ασία έκλεισαν στα $ 12-13Κ/ημέρα + $200-300Κ ΒΒ. Η αγορά του Β. Ατλαντικού παρουσίασε βελτίωση, λόγω αυξημένης δραστηριότητας, με ορυκτά φορτία αλλά και σιτηρά από τη Β. Βραζιλία και την Ευρώπη. Οι ναύλοι για τα ταξίδια από τον Αμερικάνικο Κόλπο προς την Ασία έφτασαν στα $ 12,5-13,5 Κ /ημέρα (με παράδοση Ευρώπη) και για κυκλικά ταξίδια στην Ευρώπη στα $ 2,5-3,5Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά συνέχισε με αρκετή κινητικότητα και περισσότερα κλεισίματα. Η αγορά υποστηρίχτηκε από τα ορυκτά φορτία εντός του Ειρηνικού, τα σιτηρά του NOPAC, την Ινδονησία και την Αυστραλία. Ωστόσο, διατηρείται η ανησυχία που προέρχεται από την ενδεχόμενη αύξηση των πλοίων στην περιοχή, όταν αρχίσουν να καταφθάνουν τα πλοία του Απριλίου από την ECSA. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 6,5-7,5Κ /ημέρα και για κυκλικά ταξίδια στη Ν.Α. Ασία στα $ 7-8Κ /ημέρα.
Για τα SUPRAMAXes-ULTRAMAXes, η ναυλαγορά της Ν.Α. Ασίας, την προηγούμενη εβδομάδα, φαίνεται ότι έχασε τη δυναμική της, αφού μάλλον δεν επέστρεψε εντελώς από τις σύντομες διακοπές. Έτσι, η ζήτηση ήταν υποτονική, ενώ η προσφερόμενη χωρητικότητα αυξήθηκε. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στη Ν.Α. Ασία μειώθηκαν στα 7,5-8,5Κ/ημέρα. Η αγορά της Άπω Ανατολής ξεκίνησε την προηγούμενη εβδομάδα με περισσότερη κινητικότητα και αρκετά φορτία νικελίου. Ωστόσο, με το πέρασμα των ημερών η αγορά έριξε ρυθμούς και οι ναύλοι υποχώρησαν. Συγκεκριμένα, οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή μειώθηκαν στα $ 4,5-5,5Κ/ημέρα, για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC στα $ 6-7Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής (BH) στα $ 2,5-3,5Κ/ημέρα.
Στον Αραβικό Κόλπο και ιδίως στην Ινδία η αγορά συνέχισε θετικά. Μπορεί η ζήτηση να παραμένει στα ίδια επίπεδα, όμως η μειωμένη προσφερόμενη χωρητικότητα βοηθά την αγορά να παρουσιάζει αυξήσεις. Περιμένουμε να δούμε πως θα κινηθεί η Ινδία, σχετικά με τις εισαγωγές, ώστε να φανεί αν θα διατηρηθεί αυτή η δυναμική. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή ανέβηκαν στα $ 10,5-12Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) – Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια στη Δυτική Ινδία στα $ 8,5-9,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 5-6Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό, και ειδικά στον Αμερικάνικο κόλπο, η αγορά προχώρησε πτωτικά, λόγω της απουσίας φορτίων. Όσες διαπραγματεύσεις ακούστηκαν δεν έχουν επιβεβαιωθεί, ενώ δεν καταγράφηκαν κλεισίματα. Υπό αυτές τις συνθήκες, οι ναυλωτές άσκησαν πιέσεις για περαιτέρω μείωση των ναύλων. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια διατηρήθηκαν στα $ 5-6Κ /ημέρα και προς την Ασία έπεσαν στα $ 8,5-9,5Κ /ημέρα. Η περιοχή της ECSA εμφάνισε λιγότερη δραστηριότητα, αλλά η προσφορά χωρητικότητας μειώθηκε, καθώς κάποια πλοία απορροφήθηκαν από τη Δυτ. Αφρική. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα ανέβηκαν στα $ 10-11Κ/ημέρα + 100-150Κ $ ΒΒ, ενώ για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο / Ευρώπη) αυξήθηκαν στα $ 6,5-7,5Κ/ημέρα (APS Recalada).
Η Ευρώπη ξεκίνησε δυναμικά, αλλά μέχρι το τέλος της εβδομάδας είχε χάσει τη φόρα της, καθώς η ζήτηση ήταν υποτονική. Παρατηρήθηκε από τα εμπλεκόμενα μέρη στάση αναμονής οπότε δεν είναι ξεκάθαρη η εικόνα της αγοράς για Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια και για ταξίδια, με SCRAP φορτία, προς τη Μεσόγειο υποχώρησαν στα $ 4,5-5,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 11-12Κ /ημέρα. Η αγορά στη Μεσόγειο, την προηγούμενη εβδομάδα, δέχθηκε πιέσεις. Η απουσία φορτίων και κυρίως σιτηρών οδήγησε τους ναύλους σε χαμηλότερα επίπεδα. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Άπω Ανατολή έκλεινε στα $ 11,5-12,5 Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς τον Αμερικάνικο Κόλπο (USG) στα $ 2,5-3,5Κ /ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 4,5-5,5Κ /ημέρα.
Η αγορά των Handies, την προηγούμενη εβδομάδα, στην Ευρώπη συνέχισε ανοδικά, με περισσότερα φορτία τόσο προς τη Β. Ευρώπη, όσο και στην Ανατ. Μεσόγειο. Επίσης, υπήρξε ενδιαφέρον από τους πλοιοκτήτες και για χρονοναύλωση των πλοίων τους. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 3-4Κ /ημέρα, προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, αυξήθηκαν στα $ 4,5-5Κ /ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια ξεπέρασαν τα $ 4Κ /ημέρα
Στα ίδια επίπεδα προχώρησε η αγορά της Μεσογείου, αφού η ζήτηση για ενδομεσογειακά και υπερατλαντικά ταξίδια δεν παρουσίασαν ιδιαίτερες μεταβολές. Μόνο κάποια φορτία προς τη Δυτ. Αφρική τόνωσαν την αγορά. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο και προς την Ευρώπη έμειναν στα $ 3-4Κ /ημέρα (bss Canakkale) και προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα 2-3Κ /ημέρα (bss Canakkale).
Από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, και ο Αμερικάνικος κόλπος παρέμεινε στα ίδια επίπεδα, με μειωμένο όγκο φορτίων και αυξημένη χωρητικότητα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού έμειναν στα $ 3-4Κ /ημέρα και στην Ασία στα 7,5-8,5Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA προχώρησε με άνοδο και αυτή την εβδομάδα, αφού η ζήτηση για ταξίδια στις αρχές Ιουνίου έχει αυξηθεί. Επίσης, υπήρξαν πολλά φορτία προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού και τον Αμερικάνικο Κόλπο. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 6,5-7,5 Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο), προς τη Δυτ. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA) στα $ 10,5-11,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 11-12Κ/ημέρα.
Στον Ειρηνικό, η αγορά συνέχισε χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές. Από τη μία πλευρά η Αυστραλία δεν εμφάνισε πολλές ευκαιρίες απασχόλησης, από την άλλη η Ινδονησία απορρόφησε αρκετά πλοία. Έτσι, ζήτηση και προσφορά έμεινα ισορροπημένη. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή έκλεισαν στα $ 4,5-5,5Κ /ημέρα, τα κυκλικά ταξίδια από το NOPAC στα $ 5-6Κ/ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 6-7Κ /ημέρα.

''and don’t forget to wash your hands, try to stay home and read our reports to pass time...''

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter