Δευ11182019

Last updateΔευ, 18 Νοε 2019 10am

Στασιμότητα μετά από καιρό στην Αγορά Ε/Κ

0koyti

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Η αύξηση της χωρητικότητας σε κάποιους τομείς σε συνδυασμό με τη μειωμένη ζήτηση προκάλεσε νευρικότητα σε κάποιους πλοιοκτήτες. Ωστόσο, με την πάροδο των ημερών το κλίμα αντιστράφηκε, καθώς απορροφήθηκε μεγάλο μέρος της χωρητικότητας. Σίγουρα όμως η αγορά των Ε/Κ δε συνέχισε στους ίδιους ρυθμούς με τους προηγούμενους μήνες.
Ας δούμε πως κινήθηκε ο γενικός δείκτης εμπορευματοκιβωτίων, HARPEX, ο οποίος μετά από περίπου 10 μήνες ανοδικής πορείας, παρουσίασε στασιμότητα αυτή την εβδομάδα. Έτσι, παρέμεινε στις 727 μονάδες, με τις 9 υποκατηγορίες που απαρτίζουν το γενικό δείκτη να παραμένουν στα ίδια επίπεδα.
Ας δούμε, όμως αναλυτικά πως κινείται η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:
Σχετικά με τα POST-PANAMAXes, η αγορά παρέμεινε σταθερή, καθώς υπάρχουν κάποιες απαιτήσεις που βρίσκονται υπό διαπραγμάτευση με τα πλοία που παραμένουν διαθέσιμα. Έτσι, επικράτησε ισορροπία μεταξύ ζήτησης και προσφοράς, αλλά οι πλοιοκτήτες πιέζουν για μεγαλύτερες περιόδους ναύλωσης. Οι ημερήσιοι ναύλοι για τα μεγαλύτερα σκάφη έμειναν στα 30Κ /ημέρα και για τα μικρότερα στα $ 25,5-26Κ/ ημέρα.
Στα PANAMAXes συνεχίστηκε η πίεση στους πλοιοκτήτες, των οποίων τα πλοία «ανοίγουν» το επόμενο διάστημα. Τα μεγαλύτερα σκάφη της κατηγορίας αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο πρόβλημα, σε σχέση με τα μικρότερα, όπου ο ανταγωνισμός είναι μικρότερος και η ζήτηση μεγαλύτερη. Οι ναύλοι διατηρήθηκαν στα $ 14 Κ/ημέρα, κατά μ.ο.
Σχετικά με τα «3,5άρια», παρατηρήθηκε περισσότερη κινητικότητα, με περισσότερες διαπραγματεύσεις να έχουν πραγματοποιηθεί εντός της εβδομάδας, κυρίως στη Μεσόγειο. Ωστόσο, οι ναύλοι κρατήθηκαν στα $ 12Κ /ημέρα. Στα λίγο μικρότερα σκάφη, χωρητικότητας 2.800 TEUs, δεν παρατηρήθηκαν ιδιαίτερες μεταβολές, καθώς ζήτηση και προσφορά ήταν σε ισορροπία. Τα πλοία που ήταν διαθέσιμα βρίσκονταν υπό διαπραγμάτευση και περιμένουμε την ερχόμενη εβδομάδα για να δούμε πως θα κινηθεί η συγκεκριμένη αγορά. Οι ναύλοι έφτασαν στα $ 10,7-11Κ /ημέρα. Παρόμοια εικόνα εμφάνισαν και τα πλοία των 2.500 TEUs. Και εκεί σημειώθηκαν διαπραγματεύσεις, σε Ατλαντικό και Ασία, αλλά στα επίπεδα των προηγούμενων ημερών. Οι ημερήσιοι ναύλοι έμειναν κατά μ.ο. στα $ 9,6Κ/ημέρα.
Η δραστηριότητα των μικρότερων πλοίων προχώρησε χωρίς κάποια αλλαγή, καθώς σημειώθηκαν ελάχιστα νέα κλεισίματα εντός της εβδομάδας. Οι ναύλοι για τα σκάφη των 1700 TEUs παρέμειναν, στα επίπεδα των προηγούμενων ημερών, δηλαδή, στα $8,4-8,5Κ /ημέρα.
Τα FEEDERS, των 1100 και 700 TEUS, προχώρησαν αμετάβλητα, καθώς η ζήτηση ήταν μειωμένη, αλλά δεν αυξήθηκε η προσφερόμενη χωρητικότητα. Έτσι, για τα σκάφη των 1100 TEUs οι ναύλοι έμειναν στα $ 6,1-6,2Κ /ημέρα και για τα «700άρια» στα 4,9-5Κ /ημέρα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter