Κυρ12092018

Last updateΚυρ, 09 Δεκ 2018 11am

SeaNation790X90

Οι περιορισμοί στις εισαγωγές της Κίνας ρίχνουν το Ξηρό Φορτίο

dry bulk 554n

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Θετικά νέα έρχονται από τη Ν. Αφρική, καθώς φαίνεται ότι υποχωρεί η συμφόρηση που επικρατούσε το προηγούμενο διάστημα στην περιοχή του Richards Bay αλλά και στο λιμάνι του Durban, το προηγούμενο διάστημα. Ωστόσο, τα πλοία που περιμένουν στην περιοχή ξεπερνούν τα 10.

Οι τιμές του νοτιοαφρικάνικου άνθρακα έχουν μειωθεί κατά 2 $/τόνο, στα 96,66 $/τόνο σε FOB basis. Παράλληλα, ενώ η Κίνα περιόρισε τις εισαγωγές άνθρακα, η Ινδία αύξησε τις εισαγωγές της κατά 8%.

Από την άλλη πλευρά, ο ρυθμός αύξησης των εξαγωγών του νοτιοαφρικανικού Μαγγανίου προς την Κίνα ήταν υψηλότερος το 2ο 4μηνο, Μαΐου-Αυγούστου (+1,6 εκατ. τόνους /μήνα), σε σχέση με το 1ο 4μηνο (+1,39 εκατ. τόνους /μήνα), αν και προς τον υπόλοιπο κόσμο παρατηρείται μείωση.

Συγκεκριμένα οι μηνιαίες εξαγωγές της Ν. Αφρικής κατά το 2018 φτάνουν τις 894 χιλ. τόνους, έναντι 772 χιλ. τόνων το 2017 (αντιστοιχεί σε μηνιαία αύξηση 16 %).

Ας δούμε πως κινείται η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου.

Όσον αφορά τα CAPES, τα υπερατλαντικά ταξίδια (TΑ) έκλεισαν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 8,5K /ημέρα και τα ταξίδια προς Άπω Ανατολή (FH) στα $ 20K /ημέρα ($ -2,5Κ/ημέρα και -4,5Κ/ημέρα, αντίστοιχα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα), με περιορισμένη δραστηριότητα, ενώ η χωρητικότητα του Β. Ατλαντικού διατηρείται σε υψηλά επίπεδα.

Επίσης, η μεγάλη αύξηση των κενών πλοίων στη Βραζιλία επηρέασε αρνητικά τόσο την συγκέντρωση χωρητικότητας, όσο και τους ναύλους της περιοχής. Η αγορά TA /FH αναμένεται να διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα αλλά θα επηρεαστεί από την υπερπροσφορά στις άλλες αγορές και ιδίως στη Βραζιλία.

Το Ισοδύναμο χρονοναύλωσης στην περιοχή της Βραζιλίας (TCE) έκλεισε την περασμένη εβδομάδα στα $ 8,5K /ημέρα, με μείωση 2,5Κ /ημέρα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Η VALE εμφανίστηκε στην αγορά όταν οι ναύλοι ήταν στα κατώτερα επίπεδά τους.

Παραμένει μεγάλος ο αριθμός κενών πλοίων για το Νοέμβριο αλλά και για τις αρχές Δεκεμβρίου, γεγονός που πιέζει τους ναύλους στη διαδρομή C3, (Βραζιλία –Κίνα).

Επίσης, το TCE για τα κυκλικά ταξίδια στην περιοχή του Ειρηνικού έκλεισε στα $ 8,8K /ημέρα, την περασμένη εβδομάδα, με μείωση, - $ 2,2Κ /ημέρα, σε σχέση με την προηγούμενη. Κύριος λόγος αυτής της πτώσης είναι η μείωση των κινέζικων εισαγωγών άνθρακα και ο εκτροχιασμός τραίνου της BHP με σιδηρομετάλλευμα.

Συνεχίζουμε να βλέπουμε λιγότερα φορτία άνθρακα από την Αν. Αυστραλία και η χωρητικότητα στον Ειρηνικό δείχνει να αυξάνεται βραχυπρόθεσμα.

Δεδομένης αυτής της εικόνας δεν μπορούμε να αισιοδοξούμε πολύ για την πορεία της αγοράς γι’ αυτή την εβδομάδα.

Σχετικά με τα KAMSARMAXes στον Ατλαντικό, στην περιοχή της ECSA, η αγορά ήταν σε ελαφρώς χαμηλότερα επίπεδα για τις φορτώσεις του Δεκεμβρίου, σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο.

Για τις φορτώσεις του Νοεμβρίου οι ναύλοι διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα, $ 16,5Κ /ημέρα+600Κ ΒΒ και στα $ 19-20Κ /ημέρα για τα υπερατλαντικά ταξίδια.

Αυτό το αρνητικό κλίμα προσπαθούν να εκμεταλλευτούν οι ναυλωτές ασκώντας πίεση στην αγορά, ωστόσο δεν παρατηρήθηκε αύξηση των κενών πλοίων.

Η αγορά του Β. Ατλαντικού κινήθηκε με αρνητικό πρόσημο την προηγούμενη εβδομάδα. Οι ναύλοι παραμένουν στα ίδια επίπεδα ( $ 15Κ /ημέρα) ωστόσο οι πλοιοκτήτες πιέζουν η επαναπαράδοση των πλοίων να γίνεται στη Μεσόγειο. Περιμένουμε να δούμε αυτή την εβδομάδα μια πιο ισορροπημένη αγορά με περισσότερα φορτία, καθώς βλέπουμε πως οι ναύλοι στα CAPES μειώνονται

Στην πλευρά του Ειρηνικού και συγκεκριμένα στην αγορά του Ν. Ειρηνικού, οι ναύλοι υποχώρησαν σημαντικά την προηγούμενη εβδομάδα, κυρίως λόγω των κινέζικων περιορισμών στις εισαγωγές άνθρακα, καθώς επίσης και τη χαμηλή δραστηριότητα που παρουσίασαν τα CAPES.

Επιπρόσθετα, ο όγκος των φορτίων από Αυστραλία και Ινδονησία παραμένει χαμηλός και τα περισσότερα φορτία κατευθύνονται προς Ν.Α. Ασία και Ινδία. Τα κενά πλοία προς την ECSA αυξάνονται και γι’ αυτό πολλοί πλοιοκτήτες προτιμούν τα κυκλικά ταξίδια, μεταξύ Ινδονησίας –Αυστραλίας, όπου οι ναύλοι έφτασαν στα $ 8-9Κ /ημέρα.

Στον Β. Ειρηνικό η αγορά εμφάνισε παρόμοια εικόνα, εξαιτίας της υπερπροσφοράς χωρητικότητας και των μειωμένων φορτίων. Οι ναύλοι έφτασαν στα $ 8Κ /ημέρα. Περιμένουμε αυτή την εβδομάδα η αγορά να παρουσιάσει οριακή βελτίωση εφόσον δούμε περισσότερα φορτία.

Για τα SUPRAMAXes -ULTRAMAXes, στην περιοχή του Ειρηνικού και της Άπω Ανατολής, ενώ η αγορά ξεκίνησε δυναμικά στη συνέχεια η δραστηριότητα μειώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, λόγω των περιορισμών στις εισαγωγές που έθεσε η Κίνα μέχρι το τέλος του έτους. Οι ναυλωτές εκμεταλλεύτηκαν τις συγκυρίες προκειμένου να μειώσουν τις προτάσεις τους.

Στο Βόρειο Ειρηνικό η δραστηριότητα αυξήθηκε, με περισσότερες απαιτήσεις από το NOPAC για το 1ο μισό Δεκεμβρίου. Τα φορτία προς τον Ατλαντικό ήταν επίσης αυξημένα με αποτέλεσμα οι πλοιοκτήτες να επιδιώκουν την επιστροφή τους στον Ατλαντικό /Μεσόγειο. Οι ναύλοι από Β. Κίνα προς USG έφτασαν στα $ 2,5-3Κ /ημέρα APS και προς τη Μεσόγειο /Ευρώπη στα $ 4K /ημέρα APS. Υπάρχει αισιοδοξία πως η συγκεκριμένη αγορά θα κινηθεί σε καλύτερα επίπεδα αυτή την εβδομάδα εξαιτίας της αυξημένης δραστηριότητας στο Β. Ειρηνικό.

Στον Ατλαντικό, και ιδιαίτερα στην Ευρώπη, η αγορά συνέχισε πτωτικά, καθώς στην ήδη αυξημένη χωρητικότητα ήρθαν να προστεθούν και τα πλοία από την Β. θάλασσα που μεταφέρουν σιτηρά. Οι ναύλοι με SCRAP φορτίο από την Αν. Μεσόγειο φτάνουν στα $ 11Κ /ημέρα.

Από την άλλη πλευρά, η αγορά της Μαύρης Θάλασσας παραμένει ισχυρή και υποστηρίζεται από τα επίπεδα των ναύλων προς την Άπω Ανατολή. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως ένα UMX έκλεισε ταξίδι από Μαύρη Θάλασσα προς Ν.Α. Ασία με $ 27Κ /ημέρα.

Η αγορά του Ν. Ατλαντικού κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα, αν και οι ναύλοι των UMX διατηρήθηκαν σε ικανοποιητικά επίπεδα ($ 15,25Κ /ημέρα +525Κ ΒΒ), για ταξίδι με παράδοση στη Recalada της Αργεντινής και επαναπαράδοση στη Ν.Α. Ασία. Τέλος, για ταξίδι προς την Ευρώπη ένα SMX πληρωνόταν με $ 20Κ /ημέρα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter