Τετ12192018

Last updateΤρι, 18 Δεκ 2018 4pm

SeaNation790X90

Σε χαμηλές ταχύτητες κινείται η αγορά των Containers

Container 00

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Φτάνοντας στο τέλος του Σεπτεμβρίου βλέπουμε πως η αγορά των Εμπορευματοκιβωτίων συνεχίζει την πτωτική της πορεία. O δείκτης HARPEX υποχώρησε την Παρασκευή άλλες 9 μονάδες, κλείνοντας στις 539 μονάδες.

Επίσης, πλησιάζουμε στην περίοδο διακοπών στα πλαίσια της Χρυσής Εβδομάδας στην Ασία, συνεπώς δεν αναμένουμε να βελτιωθεί η δραστηριότητα άμεσα.

Ήδη οι OPERATORS ανακοίνωσαν μειωμένες πληρότητες στις διαδρομές Άπω Ανατολής –Ευρώπης. Η όποια δραστηριότητα της προηγούμενης εβδομάδας συγκεντρώθηκε στα μεγαλύτερα μεγέθη, χωρητικότητας από 2.700 έως 8.000 TEUs.

Ας δούμε, όμως, πως κινείται η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:

Όσον αφορά τα POST-PANAMAXes, μετά από μια περίοδο ηρεμίας παρατηρήθηκε έντονη δραστηριότητα για τα πλοία των 8000 – 8500 TEUs, με 5 πλοία να βρίσκουν κάποια απασχόληση με ναύλους $ 11-12,5Κ /ημέρα, ενώ εξακολουθούν να υπάρχουν απαιτήσεις στην αγορά.

Επικρατεί συγκρατημένη αισιοδοξία αν και οι ναύλοι δεν έχουν φτάσει ακόμα στα επίπεδα που προβλέπονταν από την αρχή του έτους.

Στα PANAMAXes, η ζήτηση είναι μειωμένη με αποτέλεσμα να ασκείται πίεση για μείωση των ναύλων στην χωρητικότητα που αποδεσμεύεται άμεσα. Δύο baby PMXs επέκτειναν τις ναυλώσεις τους στην Ασία στα $ 12 Κ/ ημέρα.

Τα «3,5άρια» εμφάνισαν έντονη δραστηριότητα. Ο τομέας συνεχίζει να παρουσιάζει σταθερότητα με τα διαθέσιμα πλοία να είναι λίγα και σε μεγάλη απόσταση μεταξύ τους. Κλείστηκαν κάποιες συμφωνίες, διάρκειας έως 12 μήνες, μεταξύ $ 11 και 13Κ /ημέρα στις περιοχές Καραϊβικής, ECSA και Αμερικάνικου κόλπου. Τις προσεχείς εβδομάδες περιμένουμε να διατηρηθεί αυτή η θετική εικόνα, με νέες απαιτήσεις.

Για τα ελαφρώς μικρότερα πλοία, χωρητικότητας 2.800 TEUs, παρατηρήσαμε αρκετά κλεισίματα, κυρίως στην Άπω Ανατολή, αλλά με μικρότερη διάρκεια. Ο Ατλαντικός φαίνεται να είναι λίγο πιο ισορροπημένος και οι ναύλοι είναι στα ίδια επίπεδα με την Άπω Ανατολή, αλλά η διάρκεια των ναυλώσεων ξεπερνά τους 6 μήνες. Οι ναύλοι στην Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 11,5Κ /ημέρα αλλά η ζήτηση είναι σε ικανοποιητικά επίπεδα.

Τα πλοία χωρητικότητας 2.500 TEUs δεν εμφάνισαν έντονη δραστηριότητα την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά η έλλειψη διαθέσιμων πλοίων από την πλευρά του Ατλαντικού αναμένεται να κρατήσει σε ικανοποιητικά επίπεδα τους ναύλους, ενώ υπάρχουν απαιτήσεις από τις περιοχές της Καραϊβικής και της Μεσογείου.

Επίσης, η ισορροπία ζήτησης - προσφοράς στην Άπω Ανατολή ευνοεί περισσότερο τους ναυλωτές, καθώς αν δεν απορροφηθούν 2-3 πλοία θα υπάρξει πίεση στους πλοιοκτήτες, ενώ οδεύουμε προς το τελευταίο τρίμηνο.

Όσον αφορά τα πλοία χωρητικότητας 1700 TEUs, η προηγούμενη εβδομάδα ήταν ήρεμη στην Ασία. Κάποια πλοία παραμένουν ελεύθερα, ενώ παράλληλα τα πιο οικολογικά σχέδια πετυχαίνουν ναύλους γύρω στα $ 12Κ /ημέρα. Όμοια εικόνα βλέπουμε και στην Καραϊβική, όπου κάποια πλοία προσπαθούν να βρουν απασχόληση.

Οι ναύλοι βρίσκονται λίγο πάνω από τα $ 10Κ /ημέρα.

Σχετικά με τα FEEDERs, των 1100-700 TEUs, λόγω των προσεχών διακοπών στην Άπω Ανατολή, έχουν περιοριστεί οι δραστηριότητες. Βρίσκονται σε εκκρεμότητα κάποιες ανανεώσεις ναυλώσεων, αλλά η αυξανόμενη χωρητικότητα πιέζει τους πλοιοκτήτες να μειώσουν τις απαιτήσεις τους. Ένα πλοίο των 1100 TEUs στην Ασία έκλεινε λίγο πάνω από τα $ 7Κ /ημέρα, ενώ ένα «700άρι» στα $ 5Κ /ημέρα. Στον Ατλαντικό βλέπουμε αύξηση των SPOT πλοίων με μικρές προοπτικές απασχόλησης βραχυπρόθεσμα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter