Τετ09262018

Last updateΤετ, 26 Σεπ 2018 4pm

SeaNation790X90

CONTAINER MARKET, περιμένοντας το φθινόπωρο να "δροσίσει" την καλοκαιρινή ξηρασία...

container ship

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

 

Ο κανονισμός του ΙΜΟ για τα ναυτιλιακά καύσιμα και το αποτύπωμα της ναυτιλίας στο περιβάλλον που θα τεθεί σε ισχύ από το 2020 είναι το βασικό θέμα που απασχολεί τη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Την προηγούμενη εβδομάδα η APMM ανακοίνωσε ότι το κόστος των καυσίμων της θα επιβαρυνθεί κατά 2 δις. δολάρια, σε ετήσια βάση, ενώ η HAPAG LLOYD, λίγες εβδομάδες νωρίτερα δήλωσε πως μετά το 2020 το κόστος των καυσίμων της θα αυξηθεί κατά 900 εκατ. δολάρια, ετησίως.

Στη λίστα των εναλλακτικών λύσεων, πρώτα βρίσκονται τα πλοία LNG.

Ήδη είναι σε λειτουργία 4 πλοία εμπορευματοκιβωτίων και υπό ναυπήγηση ή παραγγελία άλλα 20 πλοία.

Άλλη μια λύση, η οποία κερδίζει έδαφος τους τελευταίους μήνες, είναι τα συστήματα καθαρισμού των καυσαερίων, scrubbers. Μέχρι στιγμής έχουν εγκατασταθεί τέτοια συστήματα σε 25 πλοία και υπάρχει η προσδοκία να τοποθετηθούν άμεσα σε άλλα 50 ενεργά σκάφη.

Σε αυτά έρχονται να προστεθούν περίπου 70 πλοία, που θα παραδοθούν το επόμενο διάστημα και θα είναι ήδη εξοπλισμένα με τέτοια συστήματα.

Ωστόσο ο συνολικός αριθμός των παραπάνω πλοίων δε ξεπερνά το 4% του συνολικού στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Ως προς την αγορά των εμπορευματοκιβωτίων, τα επίπεδα ζήτησης και δραστηριότητας της προηγούμενης εβδομάδας ήταν, όπως αναμενόταν, μειωμένα αλλά το 60% των κλεισιμάτων αφορούσαν νέες ναυλώσεις.

Όμως, η θερινή περίοδος οδεύει προς το τέλος της και σιγά σιγά βλέπουμε να αυξάνεται η δραστηριότητα και η ζήτηση στα εμπορευματοκιβώτια.

Ορισμένοι Operators διερευνούν διαθέσιμες θέσεις για τα τέλη Σεπτεμβρίου.

Η πτωτική τάση επιβραδύνθηκε σημαντικά τον Αύγουστο. Οι ναύλοι υποχώρησαν την προηγούμενη εβδομάδα κατά 1% την εβδομάδα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.

Η πτώση των 9 μονάδων του HARPEX οφείλεται στην πτώση των ναύλων των POST PANAMAXes, ενώ τα υπόλοιπα μεγέθη παρέμειναν σταθερά.

Ας δούμε όμως πως κινείται η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:

Όσον αφορά τα POST-PANAMAXes, η δραστηριότητα ανέβηκε και αρκετά πλοία ήταν υπό διαπραγμάτευση. Τα πλοία χωρητικότητας 5500 TEUs εμφάνισαν ικανοποιητική ζήτηση, και περιμένουμε να παραμείνουν σταθερά, γεγονός που φαίνεται και από το κλείσιμο ενός πλοίου αυτού του μεγέθους στα $ 15,5Κ /ημέρα, μέχρι την άνοιξη του 2019.

Τα PANAMAXes, δεν εμφάνισαν την κίνηση των τελευταίων δύο εβδομάδων. Σε γενικές γραμμές, εξακολουθεί να κινείται η αγορά στην Ασία στα $ 12-12,5Κ /ημέρα, και λίγο υψηλότερα στον Ατλαντικό.

Στα «3,5άρια», η περιοχή της Άπω Ανατολής ήταν πιο ενεργή την προηγούμενη εβδομάδα, καθώς 2 πλοία κλείστηκαν ή επέκτειναν τις ναυλώσεις τους για $ 11-12Κ /ημέρα. Η προσφορά είναι σφιχτή όσο και στον Ατλαντικό, πράγμα που σημαίνει ότι οι ναύλοι έχουν φτάσει στο κατώτερο σημείο και περιμένουμε να δούμε βελτιώσεις το 4ο 3μηνο.

Η ύπαρξη λίγων πλοίων, προφανώς, δεν σημαίνει πολλά εάν δεν υπάρχει ζήτηση, αλλά αναμένουμε ότι τα λίγα πλοία που πιθανόν ανοίξουν το Σεπτέμβριο θα προσελκύσουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον.

Για τα ελαφρώς μικρότερα πλοία, χωρητικότητας 2.800 TEUs, η ζήτηση είναι υποτονική, τόσο στον Ατλαντικό όσο και στην Άπω Ανατολή. Θα μπορούσαμε να πούμε πως αυτή η εικόνα οφείλεται στους ναυλωτές που περιμένουν να κινηθούν τελευταία στιγμή για να ασκήσουν μεγαλύτερη πίεση και τελικά να πετύχουν χαμηλότερες τιμές.

Τα πλοία χωρητικότητας 2.500 TEUs, ήταν πιο ενεργά, γεγονός που θα μας οδηγούσε στο συμπέρασμα ότι υπάρχει συνεχής ζήτηση και για τα γειτονικά μεγέθη, αλλά σίγουρα 1-2 νέα κλεισίματα θα επιβεβαίωναν αυτή την αίσθηση.

Στα αξιοσημείωτα περνούν τα 4 κλεισίματα /επεκτάσεις από τη MAERSK, στην περιοχή ανατολικά του SUEZ. Επίσης, κι άλλοι ναυλωτές προσπαθούν να εξασφαλίσουν τα λίγα διαθέσιμα πλοία ή να αποφύγουν τον κίνδυνο απώλειας.

Οι συζητήσεις κινούνται στα επίπεδα των $ 10Κ/ημέρα, αλλά αναμένεται να ενισχυθούν τις επόμενες εβδομάδες.

Όσον αφορά τα πλοία χωρητικότητας 1700 TEUs, οι τυφώνες έχουν φέρει αρκετές νέες φορτώσεις στην Ανατολή, στα $ 9,5Κ /ημέρα, λόγω της αύξησης της ταχύτητας των επιχειρήσεων. Από την άλλη πλευρά, τα μοντέρνα οικολογικά πλοία φτάνουν τα $ 12Κ /ημέρα.

Σχετικά με τα FEEDERs, των 1100-700 TEUs, βλέπουμε ότι οι Μουσώνες και οι Τυφώνες στη Νοτιοανατολική Ασία έχουν πλήξει τα μεγάλα λιμάνια κατά μήκος των διαδρομών τους και έχουν ανατρέψει τα προγράμματα των OPERATORS. Ένα πλοίο τύπου CV 1100, μπορεί να κλειστεί στα $ 7Κ /ημέρα.

Στον Ατλαντικό δεν υπήρξε κάποιο νέο, καθώς οι αγορές της Ευρώπης και της Μεσογείου περιμένουν την φθινοπωρινή ανάκαμψη. Προς το παρόν οι πλοιοκτήτες υφίστανται αρκετές πιέσεις από τους ναυλωτές
στους ιδιοκτήτες και για τυχόν ενδεχόμενη επέκταση της ναύλωσης οι ναυλωτές πιέζονται επιθετικά από άλλα πλοία / ιδιοκτήτες για να περικόψουν

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter