Σαβ09222018

Last updateΣαβ, 22 Σεπ 2018 6pm

SeaNation790X90

Αγορά Ξηρού Φορτίου: Ανεβαίνουν τα Capes, πτώση στα μικρότερα μεγέθη

capesize

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Η Ασιατική ζήτηση για υψηλότερης ποιότητας αυστραλιανό θερμικό άνθρακα έδειξε τη διαφορά τιμής μεταξύ του αυστραλιανού και του ινδονησιακού άνθρακα να φτάνει τα 48 δολ. την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ την αντίστοιχη περίοδο το 2017 ήταν στα 26 δολ.

Οι κινεζικές εισαγωγές τόσο του αυστραλιανού όσο και του ινδονησιακού άνθρακα έχουν αυξηθεί φέτος, αλλά οι υφιστάμενες διαφορές τιμών θα ενισχύσουν βραχυπρόθεσμα την Αυστραλιανή αγορά έναντι των αγορών της Ινδονησίας, δεδομένου ότι η παραγωγή πιθανά να επιταχυνθεί τώρα που έληξε το Ραμαζάνι.

Οποιαδήποτε περαιτέρω αύξηση στις πωλήσεις της Ινδονησίας θα είναι θετική για τις αγορές Panamax και Supramax καθώς αυτοί οι τομείς μεταφέρουν την πλειοψηφία του ινδονησιακού άνθρακα.

Οι υψηλές θερμοκρασίες στη Β. Ασία ενθαρρύνουν την αύξηση της ζήτησης της ηλεκτρικής ενέργειας σε μια εποχή μειωμένης προσφοράς από εναλλακτικές πηγές ενέργειας.

Ας δούμε πως κινείται η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου:

CAPES

Ατλαντικός

Τα υπερατλαντικά ταξίδια (TΑ) έκλεισαν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 19,5K /ημέρα και τα ταξίδια προς Άπω Ανατολή (FH) στα $ 36,5K /ημέρα (+$ 2,5Κ και $ 4Κ, αντίστοιχα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα).

Η αγορά του Ατλαντικού είχε περιορισμένα φορτία, ενώ στην Άπω Ανατολή ήταν περισσότερα. Η αγορά TA /FH αναμένεται να αυξηθεί αυτή την εβδομάδα, λόγω της περιορισμένης χωρητικότητας και λίγο περισσότερων φορτίων που αναμένεται να εμφανισθούν.

Βραζιλία / Νότια Αφρική (SAFR)

Το Ισοδύναμο χρονοναύλωσης στην περιοχή της Βραζιλίας (TCE) έκλεισε την περασμένη εβδομάδα στα $ 19K /ημέρα, αυξημένο κατά $ 2Κ /ημέρα.

Παρατηρείται έλλειψη κενών πλοίων για το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου, γεγονός που θα βοηθήσει στη διατήρηση των ναύλων.

Επίσης, η σχέση φορτίου / πλοίου παραμένει θετική έως τέλη Ιουλίου. Αξίζει να σημειωθεί πως, επί του παρόντος, η περιοχή της Βραζιλίας πληρώνει αυτήν την περίοδο $ 4-5Κ/ημέρα περισσότερα από την περιοχή του Ειρηνικού, οπότε αυτή την εβδομάδα περιμένουμε να καθορισθεί ο αριθμός των κενών πλοίων για τον Αύγουστο.

Ειρηνικός

Το TCE για τα κυκλικά ταξίδια στην περιοχή του Ειρηνικού έκλεισε στα $ 15K /ημέρα, την περασμένη εβδομάδα (παραμένοντας σταθερό, σε σχέση με την προηγούμενη), με περιορισμένη δραστηριότητα από τους ανθρακορύχους.

Υπάρχει ακόμα μεγάλη προσφερόμενη χωρητικότητα που πρέπει να καλυφθεί, και ελπίζουμε να δούμε έναν υγιή όγκο φορτίων σιδηρομεταλλεύματος.

Αναμένεται αυτή την εβδομάδα να δούμε περισσότερα φορτία σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα. Η χωρητικότητα στον Ειρηνικό φαίνεται ισορροπημένη και οι ανθρακωρύχοι φαίνεται να έχουν καλύψει τις πρώτες θέσεις.

KAMSARMAX

Νότιος Ατλαντικός

Η διαδρομή ECSA -Άπω Ανατολή εμφάνισε περαιτέρω πτώση κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας και τα κλεισίματα έφτασαν τα $13Κ /ημέρα. Παρά την αναζωπύρωση των όγκων και του κλίματος, τα κενά πλοία του Ιουλίου είναι ακόμα πολλά. Επομένως, αναμένουμε περιορισμένη ανοδική πορεία.

Βόρειος Ατλαντικός

Περισσότερα φορτία άνθρακα είδαμε στον Β. Ατλαντικό, την προηγούμενη εβδομάδα, από την Βαλτική και την Αν. Ακτή των ΗΠΑ, εξαιτίας του θερμότερου καιρού. Ωστόσο, τα αποθέματα άνθρακα στην περιοχή του Α.Ρ.Α. (Αμβέρσα –Ρότερνταμ –Άμστερνταμ) είναι σχετικά υψηλά.

Οι πλοιοκτήτες απαιτούν τώρα τους στα μικρής διάρκειας κυκλικά δρομολόγια από τη Βαλτική, $ 9-10Κ /ημέρα και στα μεγαλύτερης διάρκειας πάνω από $ 12Κ /ημέρα.

Νότιος Ειρηνικός

Οι μεγάλοι όγκοι φορτίων άνθρακα από την Ινδονησία και η ανανεωμένη ζήτηση από την περιοχή της ECSA (Αν. Ακτή Ν. Αμερικής) είχαν ως αποτέλεσμα να ξεκολλήσει η αγορά του Ν. Ειρηνικού. Οι ναύλοι για τα κυκλικά δρομολόγια της ECSA, για τα KAMSARMAXes που άνοιγαν στην Ινδία, παρέμειναν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 13-13,5Κ /ημέρα.
Βόρειος Ειρηνικός (NOPAC)

Ο Β. Ειρηνικός εμφανίζει μεγαλύτερη χωρητικότητα, ενώ ταυτόχρονα τα φορτία σιτηρών είναι λιγοστά. Η μοναδική υποστήριξη έρχεται από Αν. Ακτή Αυστραλίας προς Κίνα και Ινδία. Οι εμπορικοί πόλεμοι φαίνεται πως εμποδίζουν τα όποια στιγμιαία κέρδη. Τα πλοία έκλειναν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 11Κ/ημέρα, για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC.

ULTRAMAX /SUPRAMAX

Ανατ. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA)

Στην αρχή της προηγούμενης εβδομάδας στην περιοχή της ECSA, τα ULTRAMAXes, έκλειναν για ταξίδια προς την Άπω Ανατολή, για το 1ο μισό του Ιουλίου, στα $ 13,5Κ/ημέρα +350Κ. Ωστόσο, στο τέλος της εβδομάδας έφτασαν στα $ 14Κ /ημέρα +400Κ. Εκτιμούμε πως οι ναύλοι θα ανέβουν για το 2ο μισό του Ιουλίου, καθώς τα PANAMAXes για ταξίδια προς την Άπω Ανατολή κινούνται στα $ 15,5Κ /ημέρα.

Επίσης, υποχώρησαν οι δείκτες για τα Υπερατλαντικά ταξίδια. Έτσι, ένα SUPRAMAX έκλεινε στα $ 13Κ /ημέρα και ένα ULTRAMAX στα $ 14Κ /ημέρα. Περιμένουμε το επόμενο διάστημα να βελτιωθούν οι ναύλοι για τα ULTRAMAXes στην Άπω Ανατολή αλλά τα Υπερατλαντικά ταξίδια δεν αναμένεται να μεταβληθούν, καθώς τα κενά πλοία από τον Ινδικό ωκεανό και την Δυτ. Αφρική αυξάνονται και δε φαίνονται στον ορίζοντα εναλλακτικές επιλογές, ώστε να συγκρατηθούν οι ναύλοι.
Αμερικάνικος Κόλπος (USG) /Βόρεια Ακτή Νοτίου Αμερικής (NCSA)

Η αγορά υποχώρησε, περαιτέρω, για τις αρχές Ιουλίου. Συγκεκριμένα ένα ULTRAMAX με φορτίο σιτηρών προς Ανατολή, έκλεινε στα $15,5Κ /ημέρα, Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ένα ταξίδι από τον Αμερικάνικο Κόλπο προς τη Μεσόγειο (με σιτηρά) έκλεινε στα $ 14Κ /ημέρα και προς την Άπω Ανατολή, μέσω Suez, στα $22Κ /ημέρα.

Μεσόγειος

Ένας μεγάλος αριθμός διαθέσιμων πλοίων βρίσκεται εν αναμονή, ενώ τα φορτία είναι σπάνια στην ανατολική Μεσόγειο. Οι Traders σιτηρών έχουν αγοράσει μεγάλες ποσότητες, ωστόσο αυτές αναμένονται να παραδίδονται κατά το 2ο μισό του Ιουλίου. Μέχρι τότε οι ναύλοι θα παραμείνουν σε χαμηλά επίπεδα.

Ενδεικτικά αναφέρουμε πως οι ναύλοι για τα SUPRAMAXes από το Canakkale προς τη Μεσόγειο ήταν στα $ 8Κ /ημέρα, προς την Ευρώπη στα $ 7Κ/ημέρα και προς Άπω Ανατολή στα $ 15Κ /ημέρα.

Ευρώπη

Η Ευρώπη ήταν ήσυχη, Xωρίς πολλά φορτία SCRAP, την προηγούμενη εβδομάδα, χωρίς ιδιαίτερη δραστηριότητα, αν και στο τέλος της εβδομάδας παρατηρήθηκε κάποια κίνηση. Τα ταξίδια από τη Βαλτική προς τη Μεσόγειο, με SCRAP φορτία, έκλειναν στα $ 12-13K /ημέρα, προς Άπω Ανατολή στα $ 17Κ /ημέρα για SMX και στα $ 19Κ /ημέρα, για UMX.

Νότια Αφρική (SAFR)

Μικρή πτώση εμφάνισε η αγορά της Ν. Αφρικής, αλλά περιμένουμε αυτή την εβδομάδα να σταθεροποιηθεί. Τα ορυκτά φορτία δεν ήταν τόσα, όσα αναμένονταν, ενώ πολλοί πλοιοκτήτες επέλεξαν να μειώσουν τις απαιτήσεις τους από το να μετακινηθούν κενοί φορτίου. Οι ναύλοι κινήθηκαν από Νότια Αφρική προς PG/WCI στα $ 11.75Κ/ημέρα + 175Κ bb και προς Άπω Ανατολή στα $12,25Κ/ημέρα +250Κ.

Περσικός Κόλπος (PG) /Ινδία

Η αγορά του Περσικού Κόλπου –Ινδίας ήταν πιο ενεργή την προηγούμενη εβδομάδα, με τους δείκτες να εμφανίζουν μικρή αύξηση, κυρίως στον Περσικό Κόλπο. Το λιμάνι της Salalah έδωσε πολλά φορτία στην αγορά.
Τα SUPRAMAXes έφτασαν στα $ 13Κ /ημέρα για ταξίδια, με καθαρό φορτίο, από τη Δυτ. Ακτή της Ινδίας (WCI), μέσω Περσικού κόλπου, στην Αν. Ακτή (ECI). Ένα ULTRAMAX έκλεισε στα $ 13Κ /ημέρα, dop, από Δυτ. Ακτή της Ινδίας προς Άπω Ανατολή, με αλάτι.
Νοτιοανατολική Ασία (SEASIA)

Η αγορά της Ν.Α. Ασίας ήταν ηπιότερη την προηγούμενη εβδομάδα. Το ταξίδι από την Ινδονησία προς την Αν. Ακτή της Ινδίας έφτασε στα $ 12Κ/ημέρα, με επαναπαράδοση στη Σιγκαπούρη, και προς τη Δυτ. Ακτή της Ινδίας /Κίνα στα $ 12,25Κ/ημέρα.
Βόρεια Κίνα (NOPAC)

Η δραστηριότητα ήταν σχετικά καλή στο βορρά, αλλά η χωρητικότητα αυξάνεται και οι δείκτες έχουν υποχωρήσει.

Οι ναύλοι των SMXs για φορτία χάλυβα προς τη Ν.Α. Ασία κινήθηκαν στα $ 9Κ/ημέρα, για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC στα $ 11Κ /ημέρα, προς την Ευρώπη/Μεσόγειο στα $ 8Κ /ημέρα και προς τον Αμερικάνικο Κόλπο στα $ 4Κ/ημέρα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter