Πεμ11152018

Last updateΤετ, 14 Νοε 2018 6pm

SeaNation790X90

Η αύξηση των τιμών των καυσίμων μειώνει τις ταχύτητες των Containerships

container 8425

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Πέφτουν οι ρυθμοί στην αγορά των Εμπορευματοκιβωτίων, καθώς η δραστηριότητα ήταν περιορισμένη, την προηγούμενη εβδομάδα, στις περισσότερες περιοχές και μειώνονται οι απαιτήσεις για το επόμενο διάστημα.

Η υπάρχουσα χωρητικότητα δείχνει να επαρκεί για την κάλυψη των αναγκών των OPERATORS και οι ναυλωτές κρατούν στάση αναμονής, προκειμένου να δουν πως θα κινηθεί η αγορά.

Δεδομένης της αύξησης των τιμών των καυσίμων, η συμμαχία 2M εξετάζει τα ενδεχόμενα μείωσης ταχύτητας των πλοίων της στις βασικές γραμμές, παράκαμψη λιμένων και αύξηση της χωρητικότητας, προκειμένου να πετύχει καλύτερα ποσοστά παραγωγικότητας και ακρίβεια στα δρομολόγια της.

Περιμένουμε και από τους OPERATORS να ακολουθήσουν την τάση ενίσχυσης της αγοράς με πρόσθετη χωρητικότητα, ώστε να διατηρηθεί η συχνότητα των δρομολογίων.

Το μέτρο της επιβράδυνσης των πλοίων θα βοηθήσει στην εξισορρόπηση της αγοράς και μακροπρόθεσμα θα επωφεληθούν τόσο οι πλοιοκτήτες όσο και οι ναυλωτές.

Ας δούμε όμως πως κινείται η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:

Όσον αφορά τα POST-PANAMAXes, και η προηγούμενη εβδομάδα ήταν ήσυχη, καθώς μόλις 2 πλοία επέκτειναν τις χρονοναυλώσεις τους, την προηγούμενη εβδομάδα, για ένα χρόνο στα $ 19Κ /ημέρα. Υπάρχουν, ακόμα, διαθέσιμα μερικά πλοία αυτού του μεγέθους και αναμένουμε να δούμε αν οι ναύλοι θα διατηρηθούν σ’ αυτά τα επίπεδα. Τα ελαφρώς μικρότερα πλοία της συγκεκριμένης κατηγορίας κινούνται στα $ 18Κ /ημέρα.

Τα PANAMAXes εμφάνισαν μικτές τάσεις, την προηγούμενη εβδομάδα. Από τη μία πλευρά, κάποια διαθέσιμα πλοία δυσκολεύτηκαν να κλείσουν κάποια δουλειά, ενώ από την άλλη πραγματοποιήθηκαν κάποιες επεκτάσεις σε ικανοποιητικά επίπεδα.

Στα «3,5άρια», δεν αναφέρθηκε κάποιο κλείσιμο την προηγούμενη εβδομάδα. Με ελάχιστη πίεση από την πλευρά της χωρητικότητας και με σταθερά τα κοντινά μεγέθη δε φαίνεται να υπάρχει λόγος ανησυχίας από την άποψη των πλοιοκτητών.

Δεδομένου ότι η διαθεσιμότητα της χωρητικότητας για τα πλοία των 2.800 TEUs, είναι πολύ περιορισμένη, πιστεύουμε ότι ο Ιούνιος θα είναι υποσχόμενος και για τα μεγαλύτερα σκάφη.

Τα ελαφρώς μικρότερα πλοία, χωρητικότητας 2.800 TEUs, συνέχισαν να προσελκύουν δουλειές. Έτσι κατάφεραν να ξεπεράσουν τα τελευταία επίπεδα (των $12,5Κ /ημέρα).

Η συνολική χωρητικότητα είναι σχετικά σφιχτή και δε φαίνεται να υπάρχει κίνδυνος μείωσης των ναύλων.

Επιπρόσθετα, το ποσοστό απασχόλησης πλοίων χωρητικότητας 2.500 TEUs είναι πολύ καλό. Ως εκ τούτο, ο αριθμός κλεισιμάτων είναι μάλλον χαμηλός. Ειδικά στον Ατλαντικό δεν αναμένονται πολλά πλοία να αποδεσμευτούν σύντομα.

Όσον αφορά τα πλοία χωρητικότητας 1700 TEUs, στην Ασία οι ναύλοι έφτασαν στα $ 14Κ /ημέρα, για ναύλωση διάρκειας 10-12 μήνες. Από την άλλη πλευρά, στον Ατλαντικό υπήρξε μία ναύλωση στα $ 10Κ/ ημέρα για ναύλωση διάρκειας 3-5 μήνες.

Ολοκληρώνοντας, τα FEEDERS (των 1100-700 TEUs) στην Ασία παρουσίασαν σταθερότητα στους ναύλους, παραμένοντας στα $8Κ/ημέρα (για πλοίο 1100 TEUs) και τα «700άρια» στην ίδια περιοχή εξακολουθούν να βρίσκονται στα ίδια επίπεδα, δηλαδή στα $ 5,5Κ /ημέρα. Περιμένουμε να δούμε πως θα κινηθεί η αγορά τις επόμενες μέρες.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter