Σαβ10202018

Last updateΣαβ, 20 Οκτ 2018 10am

SeaNation790X90

Ξηρό Φορτίο: Θετικά τα Capes αλλά υποτονικές οι υπόλοιπες αγορές, λόγω έλλειψης φορτίων

dry bulk

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management)

Inc.Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Οι έντονες βροχοπτώσεις στη Βραζιλία κατά τη διάρκεια Φεβρουαρίου –Μαρτίου, σε συνδυασμό με την αναστολή λειτουργίας του αγωγού Minas Rio, λόγω σοβαρής διαρροής, επηρέασαν τόσο τις κινεζικές εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος όσο και τους ναυλοδείκτες των Capes.

Οι συνολικές μηνιαίες κινεζικές εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος για το μήνα Μάρτιο παρουσίασαν μείωση κατά 10 εκατ. τόνους σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2017, φτάνοντας τους 85 εκατ. τόνους, ενώ τον τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους είχαν φτάσει τα 100 εκατ. τόνους.

Οι εισαγωγές από τη Βραζιλία στην Κίνα έφτασαν στα 15,7 εκατ. τόνους, σημειώνοντας την χαμηλότερη τιμή, σε μηνιαία βάση, από τον Ιούνιο του 2016 (15,2 εκατ. τόνους). Ευτυχώς, οι μεταφορές σιδηρομεταλλεύματος επέστρεψαν τον Απρίλιο με θετικό αντίκτυπο στα ναύλα, αν και η συνολική εικόνα της αγοράς παραμένει σταθερή και αναμένουμε για το υπόλοιπο του έτους συνεχόμενες αυξομοιώσεις.

Ας δούμε όμως πως κινείται η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου:

CAPES

Ατλαντικός

Τα υπερατλαντικά ταξίδια (Transatlantic) έκλεισαν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 19,5K /ημέρα και τα ταξίδια προς Άπω Ανατολή (FH) στα $ 33K /ημέρα, (καμία μεταβολή, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα).

Παρατηρείται μεγάλη αύξηση φορτίων και στις 2 διαδρομές, θετικό κλίμα στην αγορά του Ειρηνικού και συνεχόμενη πτώση της προσφερόμενης χωρητικότητας, οπότε αναμένουμε αύξηση των ναύλων.

Βραζιλία / Νότια Αφρική (SAFR)

Το Ισοδύναμο χρονοναύλωσης στην περιοχή της Βραζιλίας (TCE) έκλεισε την περασμένη εβδομάδα στα $ 17,5K /ημέρα, αυξημένο κατά $ 1,5Κ/ημέρα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, με αυξημένο όγκο συναλλαγών.

Η αγορά εμφανίζει έλλειψη προσφοράς για το διάστημα 10-25 Μαΐου, αλλά τα κενά πλοία έχουν αυξηθεί για τα τέλη Μαΐου/ αρχές Ιούνιου, περιμένοντας έτσι να ασκηθεί κάποια πίεση στην αγορά.

Η ισχυρή ώθηση στον Ειρηνικό, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας, φαίνεται να έχει μειώσει περαιτέρω τα κενά πλοία στη Βραζιλία για τον Ιούνιο.

Ειρηνικός

Το TCE για τα κυκλικά ταξίδια στην περιοχή του Ειρηνικού έκλεισε στα $ 17,5K /ημέρα, την περασμένη εβδομάδα, αυξημένο κατά $ 1K σε σχέση με την προηγούμενη, λόγω των αυξημένων φορτίων σιδηρομεταλλεύματος από τους ανθρακωρύχους. Η χωρητικότητα στον Ειρηνικό φαίνεται να αυξάνεται και οι ανθρακωρύχοι κλείνουν τις συντομότερες θέσεις, επίσης περιμένουμε αυτή την εβδομάδα να δούμε περισσότερα φορτία σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα.

KAMSARMAX

Νότιος Ατλαντικός

Το κλίμα στις διαδρομές μεταξύ Ανατ. Ακτής Νοτ. Αμερικής (ECSA) και Άπω Ανατολής έχει ατονίσει. Κάποια φορτία σιτηρών έχουν εμφανιστεί για το δεύτερο μισό του Μαΐου, ενώ μειώνονται και τα κενά πλοία χάρη στα αυξανόμενα κλεισίματα, αν και ο αριθμός τους εξακολουθεί να είναι σημαντικός.

Επιπλέον, τα ULTRAMAXes είναι τώρα πιο ανταγωνιστικά και ενδέχεται να αποκτήσουν μεγαλύτερο μερίδιο στη συγκεκριμένη αγορά. Τα πλοία Kamsarmax επιτυγχάνουν στην περιοχή $ 15Κ + 500K ballast bonus.

Βόρειος Ατλαντικός

Ο Βόρειος Ατλαντικός είδε περισσότερα φορτία από τον Κόλπο των ΗΠΑ και τη Β. Ακτή της Ν. Αμερικής, την προηγούμενη εβδομάδα. Ωστόσο, οι αγορές της Μαύρης Θάλασσας και του Kamsar εξακολουθούν να είναι αδρανείς και υπάρχουν λίγα φορτία άνθρακα από την USEC στην Ευρώπη.

Η προσφερόμενη χωρητικότητα μειώθηκε, αλλά οι μεταφορές άνθρακα δεν αναμένεται να αυξηθούν σύντομα καθώς η ζήτηση άνθρακα παραμένει σε χαμηλά επίπεδα.

Οι ναύλοι για τα κυκλικά υπερατλαντικά ταξίδια διαμορφώθηκαν περίπου στα $ 9Κ /ημέρα bss Gib.
Νότιος Ειρηνικός

Υπάρχουν περισσότερα φορτία άνθρακα από την Ινδονησία κυρίως προς την Ινδία και την Νοτιοανατολική Ασία. Οι ναύλοι για τα κυκλικά δρομολόγια από την Ινδονησία έφτασαν στα $ 11.25Κ /ημέρα. Ωστόσο, οι βροχοπτώσεις στην Ινδονησία αναμένεται να επιδεινωθούν, περιορίζοντας τα φορτία άνθρακα. Τα κυκλικά δρομολόγια της ECSA έκλειναν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 12Κ /ημέρα με επαναπαράδοση στη Σιγκαπούρη.
Βόρειος Ειρηνικός (NOPAC)

Οι ναύλοι στο Βόρειο Ειρηνικό συνεχίζει να αυξάνεται σταθερά, λόγω του αυστραλιανού άνθρακα από την Αν. Ακτή προς την Ινδία και των σιτηρών από τον Καναδά προς την Κίνα. Η ζήτηση αναμένεται να παραμείνει υποστηριζόμενη και αυτή την εβδομάδα, εξαιτίας των χαμηλών αποθεμάτων άνθρακα στην Ινδία και της συνεχιζόμενης πτώσης των πωλήσεων σιτηρών στις ΗΠΑ. Τα κυκλικά ταξίδια στο NOPAC πετύχαιναν ναύλα ύψους $ 12Κ/ημέρα.

ULTRAMAX /SUPRAMAX

Ανατ. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA)

Η αγορά της ECSA την περασμένη εβδομάδα κινήθηκε πολύ χαμηλότερα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Η περιοχή του Ατλαντικού αντιμετωπίζει πτωτικές πιέσεις, με όλες τις περιοχές φόρτωσης να επηρεάζονται.

Την προηγούμενη εβδομάδα τα SUPRAMAXes έκλεισαν στα $ 13-13,5Κ /ημέρα για ταξίδι στη Μεσόγειο. Στις διαδρομές προς την Ευρώπη και τον Αμερικάνικο κόλπο οι ναύλοι έφτασαν στα $ 13.750/ημέρα και $ 13.250 /ημέρα + 325Κ για ταξίδι προς Σιγκαπούρη και Ιαπωνία.
Αμερικάνικος Κόλπος (USG) /Βόρεια Ακτή Νοτίου Αμερικής (NCSA)

Η περιοχή USG /NCSA περέμεινε σταθερή την περασμένη εβδομάδα, τόσο λόγω έλλειψης φορτίων, όσο και έλλειψης πλοίων. Δεν περιμένουμε κάποια βελτίωση αυτή την εβδομάδα.

Μεσόγειος

Η αγορά της Ανατολικής Μεσογείου δείχνει υποτονική, λόγω έλλειψης φορτίου. Βλέπουμε πλοία που έφευγαν κενά από την ανατολική Μεσόγειο για να φορτώσουν στη Δυτ. Μεσόγειο.

Ευρώπη

Η Ευρώπη εμφάνισε τέτοια δραστηριότητα, ώστε να παραμείνουν οι ναύλοι σε σχετικά λογικά επίπεδα. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι ήταν η μόνη περιοχή του Ατλαντικού, όπου οι πλοιοκτήτες ήταν ικανοποιημένοι.

Νότια Αφρική (SAFR)

Η Ν. Αφρική δεν έδειξε μεγάλη δραστηριότητα την προηγούμενη εβδομάδα Οι ναύλοι για τα SUPRAMAXes από Νότια Αφρική προς PG / Δυτ. Ακτή Ινδίας έφτασαν στα $ 11,5Κ/ημέρα +150Κ bps και προς Άπω Ανατολή ξεπέρασαν τα $ 12Κ /ημέρα +200Κ, ωστόσο δεν υπάρχει διαθέσιμο φορτίο για το επόμενο διάστημα.

Περσικός Κόλπος /Ινδία

Οι δείκτες εξακολουθούν να είναι καλοί στον Περσικό κόπλο και τα SUPRAMAXes έφτασαν στα $ 13Κ για ταξίδια στη δυτική ακτή της Ινδίας και στα $ 11,5Κ για ταξίδια στην Άπω Ανατολή.

Η αγορά στην Ινδία εξακολουθεί να είναι ανενεργή. Στο WCI τα SUPRAMAXes έκλειναν στα $ 11,5Κ /ημέρα για ταξίδια στην Απω Ανατολή, ενώ στο ECI έκλειναν στα $ 9Κ /ημέρα για ταξίδια στην Κίνα.

Νοτιοανατολική Ασία

Η αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας εμφάνισε καλύτερη εικόνα την προηγούμενη εβδομάδα και αναμένεται να παραμείνει σταθερή και αυτή την εβδομάδα, λόγω της στενότητας της χωρητικότητας.

Το συνολικό αίσθημα είναι θετικό και αυτό αντικατοπτρίζεται στις τιμές.

Βόρεια Κίνα (NOPAC)

Στον Ειρηνικό η δραστηριότητα έχει αυξηθεί κατά τη διάρκεια της προηγούμενη εβδομάδας και τα ναύλα έδιναν τη δυνατότητα για κάποια κέρδη.

Tα κυκλικά ταξίδια στο NOPAC έκλεισαν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 12Κ/ ημέρα, και από Κίνα προς WCI και ECI στα $ 11,5Κ και 12Κ/ημέρα, αντίστοιχα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter