Πεμ02222018

Last updateΤετ, 21 Φεβ 2018 10pm

poseidonia 2018

Αγορά Ξηρού Φορτίο: Προχωρούν τα CAPES, παραμένουν στάσιμα PANAMAX, SUPRAMAX, ULTRAMAX

Supramax 09

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Την περασμένη εβδομάδα παρατηρήθηκε αύξηση των αποθεμάτων άνθρακα της Ινδίας κατά 2,5% (σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα), φτάνοντας στους 14.84 εκατ. τόνους.

Αν συγκρίνουμε με τις αντίστοιχες ποσότητες του προηγούμενου μήνα (13,37 εκατ. τόνους), τότε η αύξηση αυτή φτάνει το 11%. Ωστόσο, σε ετήσια βάση παρατηρείται μείωση που φτάνει το 37%.

Οι Ινδοί αγοραστές αναζητούν μεγαλύτερες ποσότητες θερμικού άνθρακα, υψηλότερης περιεκτικότητας σε θείο από τη Νότια Αφρική, καθώς ο αμερικάνικος καταγράφει υψηλότερες τιμές και οι κινεζικές αγορές έχουν απορροφήσει κάθε διαθέσιμο όγκο από την Ινδονησία.

Επιπρόσθετα, οι μικρότεροι χρόνοι ταξιδιού και οι καλύτεροι ναύλοι των CAPES σε σχέση με τα PANAMAXES ωθούν τους ινδούς αγοραστές να εισάγουν άνθρακα από τη Νότια Αφρική σε χαμηλότερες τιμές από αυτόν της Αμερικής.

Δεδομένου ότι ο κρατικός παραγωγός άνθρακα της Ινδίας δε φαίνεται να πετυχαίνει τους στόχους παραγωγής του για το 2018, η αυξημένη ζήτηση νοτιοαφρικανικού άνθρακα αναμένεται να διατηρηθεί για αρκετό καιρό.

Η Ινδονησία αναμένεται να είναι φέτος ο μεγαλύτερος εισαγωγέας σιταριού για το 2017-2018, φτάνοντας τους 12,5 εκατ. τόνους. Οι εισαγωγές σιταριού της Ινδονησίας ακολουθούν την αυξητική πορεία της ζήτησης τροφίμων και ζωοτροφών, του πληθυσμού αλλά και των εισοδημάτων.

Παραδοσιακά, οι τέσσερις σημαντικότεροι προμηθευτές σιταριού της Ινδονησίας είναι η Αυστραλία, ο Καναδάς, η Ουκρανία και οι Ηνωμένες Πολιτείες. Ωστόσο, το σιτάρι από τη μαύρη θάλασσα διατηρείται σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές ασκώντας πίεση στους υπόλοιπους προμηθευτές, Έτσι, τη θέση της Αμερικής δείχνει να την παίρνει η Ρωσία.

Από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η Βραζιλία συνεχίζει να επωφελείται από την αυξημένη ζήτηση της Κίνας για σόγια. Οι εξαγωγές της προς την Κίνα αυξήθηκαν από 38,5 εκατ. τόνους το 2016 σε 53,7 εκατ. τόνους το 2017, σημειώνοντας αύξηση 79%. Η Βραζιλία αποτελεί το βασικό τροφοδότη της Κίνας σε σόγεια, με 53% επί του συνόλου των κινεζικών εισαγωγών), ενώ ακολουθούν οι ΗΠΑ, με 46%.

Η συγκομιδή σόγιας της Βραζιλίας για το έτος συγκομιδής 2017-2018 προβλέπεται να φτάσει στα 112 εκατ. τόνους, ελάχιστα μικρότερη από την περσινή περίοδο (114 εκατ. τόνους), ενώ θα είναι αυξημένος και ο όγκος εξαγωγών. Αναμένουμε, λοιπόν, μια ώθηση στη ναυλαγορά από το δεύτερο τρίμηνο και μετά.

Σε αυτό το περιβάλλον η ναυλαγορά εμφανίζει διαφοροποιήσεις μεταξύ των μεγεθών των πλοίων, καθώς τα CAPES δείχνουν θετικά σημάδια, ενώ τα μικρότερα PANAMAXES, SUPRAMAXES και ULTRAMAXES παραμένουν σταθερά. Παρακάτω παρουσιάζουμε τις προβλέψεις μας ανά τύπο πλοίου και περιοχή.

CAPES

Ατλαντικός

Τα υπερατλαντικά ταξίδια έκλεισαν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 14K /ημέρα και τα ταξίδια προς Άπω Ανατολή στα $ 25,5K /ημέρα,. Αν και υπάρχει αυξημένος όγκος φορτίων, έχει αυξηθεί και η χωρητικότητα του Β. Ατλαντικού. Οι υψηλόττεροι ναύλοι από τη Βραζιλία παρέχουν στήριξη στην αγορά του Βόρειου Ατλαντικού.

Βραζιλία /Νότια Αφρική

Το Ισοδύναμο χρονοναύλωσης από την περιοχή της Βραζιλίας (TCE) έκλεισε την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 15K /ημέρα, με αύξηση κατά $ 3.5K, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Η Vale και άλλοι Operators εμφανίζονται πιο δραστήριοι για τον Φεβρουάριο αλλά και τις αρχές Μαρτίου.

Ειρηνικός

Το TCE για τα κυκλικά ταξίδια στην περιοχή του Ειρηνικού έκλεισε στα $ 14K /ημέρα την προηγούμενη εβδομάδα (αύξηση κατά $ 2K σε σχέση με την προηγούμενη), λόγω τη αυξημένης δραστηριότητας από τους ανθρακωρύχους. Επίσης, Οι διαταραχές των καιρικών συνθηκών στην Κίνα και την Αυστραλία παραμένουν βασικό στοιχείο. Περιμένουμε περισσότερα φορτία στο χρονικό διάστημα 25-28 Φεβρουαρίου.

KAMSARMAX

Νότιος Ατλαντικός

Την περασμένη εβδομάδα, οι ναύλοι στην Αν. Ακτή της Νοτ. Αμερικής (ECSA) συνεχίσαν να μειώνονται, εξαιτίας του μεγάλου αριθμού κενών πλοίων και των λίγων φορτίων. Οι προοπτικές παραμένουν αρνητικές για αυτή την εβδομάδα λόγω των πολλών διαθέσιμων πλοίων.

Βόρειος Ατλαντικός

Η αγορά του Β. Ατλαντικού παραμένει αδύναμη, εξαιτίας της μειωμένης ζήτησης άνθρακα από την Ευρώπη και των μειωμένων μεταφορών σιτηρών από τον κόλπο των ΗΠΑ.

Οι ναύλοι μειώθηκαν κατά $ 1,5Κ, περίπου, για τα Υπερατλαντικά δρομολόγια και περίπου $ 1Κ για τα ταξίδια προς την Άπω Ανατολή. Οι προοπτικές μεταβολής της αγοράς παραμένουν σταθερές για αυτή την εβδομάδα, αν και η πτώση φαίνεται να περιορίζεται.

Νότιος Ειρηνικός

Η αγορά του Ν. Ειρηνικού συνέχισε να πέφτει την προηγούμενη εβδομάδα, λόγω της έλλειψης φορτίων άνθρακα από την Ινδονησία, λόγω κακοκαιρίας, και σιδηρομεταλλεύματος από την Αυστραλία.

Η εικόνα αυτή μπορεί να συνεχιστεί και αυτή την εβδομάδα, αν και η πτώση είναι ελεγχόμενη,, αφού τα αποθέματα άνθρακα της Κίνας παραμένουν εξαιρετικά χαμηλά.

Βόρειος Ειρηνικός

Μια μικρή βελτίωση στους όγκους των σιτηρών στην περιοχή του Β. Ειρηνικού την προηγούμενη εβδομάδα, συγκράτησε τη μεγάλη πτώση των ναύλων. Αυτή την εβδομαδα αναμένουμε μέτρια πτώση των ναύλων.
ULTRAMAX / SUPRAMAX

Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA)

ULTRAMAXES και SUPRAMAXES παρέμειναν σταθερά την προηγούμενη εβδομάδα. Η αγορά συνέχισε να είναι αδύναμη, τόσο στα υπερατλαντικά όσο και στα ταξίδια προς την Άπω Ανατολή. Φαίνεται πως το καρναβάλι στη Βραζιλία και η επερχόμενη κινέζικη πρωτοχρονιά αυτή την εβδομάδα πιέζουν τους πλοιοκτήτες να αποδεχτούν τα υπάρχοντα επίπεδα ναύλων και να καλύψουν έγκαιρα την spot και την άμεσα διαθέσιμη χωρητικότητα.

Αμερικάνικος Κόλπος (USG) / Β. Ακτή Ν. Αμερικής (NCSA)

Οι ναύλοι για τα διαθέσιμα Ultramax και Supramax της περιοχής μειώθηκαν την περασμένη εβδομάδα, ενώ η δραστηριότητα προς την Άπω Ανατολή δεν ήταν πολλή έντονη. Αυτή την εβδομάδα δεν αναμένουμε κάποια βελτίωση, αν και η προσφερόμενη χωρητικότητα είναι πιο ισορροπημένη.

Μεσόγειος

Φαίνεται πως άλλαξε το κλίμα της ναυλαγοράς της Μεσογείου, επηρεάζοντας τόσο τις αγορές της Μεσογείου, όσο και της Μαύρης Θάλασσας, οι οποίες βρίσκονταν σε πτωτική πορεία, λόγω της μεγάλης χωρητικότητας και στις δύο Περιοχές.

Ευρώπη

Η Ευρωπαϊκή αγορά ήταν ήρεμη έως την Παρασκευή, και η κύρια δραστηριότητά της περιοριζόταν στη μεταφορά λιπασμάτων, άνθρακα και παλιοσίδερων.

Νότια Αφρική

Η αγορά υποχώρησε την προηγούμενη εβδομάδα καθώς η ζήτηση μειώθηκε περαιτέρω. Εάν η Δυτ. Ακτή της Ινδίας και ο Περσικός Κόλπος συνεχίσει να πέφτει τότε οι πλοιοκτήτες θα στραφούν προς τα νότια.

Περσικός Κάλπος /Ινδία

Η αγορά στον Κόλπο της Μέσης Ανατολής έπεσε την τελευταία εβδομάδα. Η ζήτηση από το Ιράν ήταν χαμηλή, αλλά οι ναύλοι παρέμειναν σε ικανοποιητικά επίπεδα.

Επίσης, ο ινδικός ωκεανός την τελευταία εβδομάδα κινήθηκε στους ίδιους ρυθμούς με την προηγούμενη.

Η αγορά της Δυτικής Ακτής της Ινδίας έχει πτωτική τάση, ενώ αυτή της Ανατολικής ακτής εμφανίζει μια πιο ομαλή εικόνα. Ένα ταξίδι υπό έρμα προς τη Σιγκαπούρη ή το νότο παραμένει η καλύτερη επιλογή. Γεγονός που θα αυξήσει την πίεση στη νοτιοαφρικανική αγορά.

Βόρεια Κίνα

Η κινέζικη αγορά, όπως αναμενόταν, ήταν ήσυχη την προηγούμενη εβδομάδα, ενόψει της κινέζικης πρωτοχρονιάς, παρόλο που οι πλοιοκτήτες προσπάθησαν να πετύχουν τα υψήλα επίπεδα της προηγούμενης περιόδου.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter

captcha