Τετ12192018

Last updateΤετ, 19 Δεκ 2018 3pm

SeaNation790X90

«Φρενάρει» η Κίνα, ανασυντάσσονται οι γραμμές Ασίας –Ευρώπης

china port 3345Ανασύνταξη των γραμμών Ασίας –Ευρώπης βλέπουν στον ορίζοντα αναλυτές που εντρυφούν στα οικονομικά και άλλα στοιχεία της Κινεζικής οικονομίας αλλά και γενικότερα των Ασιατικών αγορών ιδιαίτερα όσων επηρεάζονται από τα δεδομένα της Κινεζικής οικονομίας. Η πτώση των τιμών του περασμένου διαστήματος στις εν λόγω γραμμές διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων είχε «κτυπήσει καμπανάκι» στους αναλυτές αλλά η ανασύνταξη της G6 alliance ουσιαστικά σήμανε συναγερμό.

Συμμαχία γιγάντων στο υγροποιημένο φυσικό αέριο

livanosprokopiou fredriksen1Τρεις μεγάλοι πλοιοκτήτες ο Πήτερ Λιβανός, ο Γιώργος Προκοπίου και ο Νορβηγός John Fredriksen, ενώνουν τις δυνάμεις τους για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της αγοράς των LNG Carriers.
Όπως ανακοινώθηκε η Dynagas του Γιώργου Προκοπίου, η Gas Log του Πήτερ Λιβανού και η Golar LNG του John Fredriksen συστήνουν το LNG Carrier Pool το οποίο θα ονομασθεί The Cool Pool με 14 πλοία αρχικά προκειμένου να δραστηριοποιηθούν στην αγορά της μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Η συμμαχία έχει στόχο τον καλύτερο προγραμματισμό των ναυλώσεων και τη μείωση των λειτουργικών δαπανών μέσα από ένα πιο αποτελεσματικό marketing. Στο pool η Dynagas θα βάλει τρία πλοία όσα και GasLog, ενώ η Golar θα βάλει οκτώ LNG carriers. O Tony Lauritzen θα έχει την συνολική ευθύνη ενώ ο Morten Nielsen θα είναι ο Pool Manager. Το Cool Pool θα ξεκινήσει τη λειτουργία του τον προσεχή Σεπτέμβριο.
Η Dynagas έχει σημαντική παρουσίας στην αγορά των LNG Carriers η GasLog του Πήτερ Λιβανού ελέγχει ένα στόλο από 19 LNG carriers και η Golar LNG έχει 26 LNG Carriers και FSRUs.

Ντόμινο εξελίξεων για τις carrier alliances από τη συνένωση Cosco -China Shipping (;)

container 00924Τίποτα δεν έχει κριθεί ως προς την τελική μορφή των carrier alliances ; Το ερώτημα αυτό βασανίζει τις τελευταίες ημέρες αναλυτές του τομέα των εμπορευματοκιβωτίων ελέω των προχωρημένων συζητήσεων συνένωση μεταξύ Cosco -China Shipping.

Χαμηλώνει η Maersk τις προσδοκίες για τα containerships

maerskΜειωμένα καθαρά κέρδη ανακοίνωσε για το δεύτερο τρίμηνο του 2015 ο όμιλος της Maersk. Τα κέρδη υποχώρησαν στο 1,07 δισ. δολ. έναντι 2,25 δισ. δολ., το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο. Τα έσοδα του δανέζικου ομίλου διαμορφώθηκαν στα 10,5 δισ. δολ., μειωμένα 12%.

Τα κέρδη της Maersk Line ανήλθαν στα 499 εκατ. δολ. έναντι 543 εκατ. δολ. έναν χρόνο πριν. Οι προσδοκίες της Maersk Line για το σύνολο της χρήσης είναι λιγότερες θετικές καθώς αναμένει κέρδη χαμηλότερα των 2,2 δις. δολ του 2014. Η ζήτηση του παγκοσμίου εμπορίου στα containerships αναμένεται να αυξηθεί 2-4% αντί προηγούμενων εκτιμήσεων για 3-5%.

Τα κέρδη της θυγατρικής της APM Terminals που έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για τον ΟΛΠ και ΟΛΘ μειώθηκαν στα 161 εκατ. δολ έναντι 223 εκατ. δολ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014. Η διοίκηση του Ομίλου προαναγγέλλει κινήσεις εξαγορών στον τομέα των θαλασσίων γεωτρήσεων. Τέλος η εταιρεία επανέλαβε την δέσμευση της για επαναγορά ιδίων μετοχών ύψους 1 δις. δολ

Χωρίς άμεσες επιπτώσεις στον κλάδο η συγχώνευση Cosco-China Shipping

cosco logoΗ συγχώνευση της Cosco με την China Shipping, δεν θα έχει άμεση σημαντική επίπτωση στην αγορά πέρα από τα οφέλη (οικονομίες κλίμακος) που θα αποφέρεις τις δυο εταιρείες αποφαίνονται οι αναλυτές.

Σύμφωνα με την DNB Markets η συμφωνία θα δημιουργήσει μία νέα ναυτιλιακή εταιρεία στον κλάδο των containerships που θα ελέγχει το 8% της παγκόσμιας χωρητικότητας. Όμως η Maersk Line η μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου ελέγχει το 15,3% !
Τα προβλήματα του κλάδου των containerships είναι η πλεονάζουσα χωρητικότητα που έχει προκαλέσει ζημιές σε όλες τις εταιρείες πλην της Maersk. Οι συμμαχίες μεταξύ των εταιρειών είναι στην ημερήσια διάταξη και μία περαιτέρω μείωση του αριθμού των εταιρειών θα ωφελήσει και την Maersk καθώς θα παρατηρηθεί μεγαλύτερη προσπάθεια εξορθολογισμού.
Μετά τι φήμες που είδαν το φως της δημοσιότητας στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας για συζητήσεις συγχώνευσης Cosco και China Shipping νέες αναφορές στο κινεζικό και διεθνή τύπο θεωρούν τη συμφωνία δεδομένη.
Η αναδιάρθρωση του ναυτιλιακού τομέα της Κίνας είναι αναγκαία σύμφωνα με το Bloomberg.

Στα ύψη οι ζημιές της DryShips λόγω της Ocean Rig

Στο αστρονομικό ύψος των 1,44 δισ. δολ ανήλθαν οι ζημιές της DryShips για το δεύτερο τρίμηνο του 2015, σαν αποτέλεσμα της απόσχισης της θυγατρικής Ocean Rig, που διαχειρίζεται ένα στόλο από drillships και εξέδρες θαλάσσιων γεωτρήσεων και εξόρυξης υδρογονανθράκων.
Ειδικότερα, η Dryships ανακοίνωσε για το δεύτερο τρίμηνο του 2015 ζημιά ύψους 1,44 δισ. δολ. έναντι ζημιών μόλις 5,6 εκατ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2014, καθώς δεν ενσωματώνονται πλέον (μετά την 8 Ιουνίου 2015) τα αποτελέσματα της Ocean Rig στην Dryships λόγω μείωσης του ποσοστού μετοχών που κατέχει η δεύτερη στην πρώτη κάτω από το 50%, με αποτέλεσμα έκτακτες εφάπαξ ζημιές άνω των 1,3 δισ. δολ.
Η πτώση του ποσοστού κάτω του 50% του μετοχικού κεφαλαίου σημειώθηκε πρόσφατα με την ολοκλήρωση των διαδικασιών ανταλλαγής δανείου ύψους 120 εκατ. δολ. της Ocean Rig προς τη μητρική της Dryshsips με μετοχές της Οcean Rig.-
Τα έσοδα τριμήνου
Στη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του τρέχοντος έτους, τα έσοδα της Dryships μειώθηκαν στα 403,18 εκατ. δολ. έναντι 527,67 εκατ. δολ. ένα χρόνο πριν.
Τα έσοδα από τον τομέα του ξηρού φορτίου μειώθηκαν στα 42,23 εκατ. δολ. έναντι 49,61 εκατ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2015, ενώ τα έσοδα από τον τομέα των δεξαμενοπλοίων αυξήθηκαν στα 54,8 εκατ. δολ. έναντι 36,6 εκατ. δολ. ένα χρόνο πριν ο κλάδος έχει θετική ρότα.
Τα έσοδα από τα drillships μειώθηκαν στα 323,7 εκατ. δολ. έναντι 441,4 εκατ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2014.
Στο πρώτο εξάμηνο του 2015, τα συνολικά έσοδα της Dryships ανήλθαν στα 895,29 εκατ. δολ. έναντι 985,15 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2015. Οι ζημιές της εταιρείας έφθασαν τα 1,49 δισ. δολ. έναντι ζημιών 40,18 εκατ. δολ. το πρώτο εξάμηνο του 2014.
Τα έσοδα των πλοίων μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου μειώθηκαν στα 87,83 εκατ. δολ. έναντι 103,02 εκατ. δολ. ένα χρόνο πριν, ενώ τα έσοδα από τα δεξαμενόπλοια αυξήθηκαν στα 104,87 εκατ. δολ. έναντι 79,93 εκατ. δολ. ένα χρόνο πριν.
Τα έσοδα από την Ocean Rig μειώθηκαν στα 725,8 ετ. δολ. έναντι 802,19 εκατ. δολ. το αντίστοιχο εξάμηνο του 2014.
Μη καταβολή μερισμάτων
Να σημειωθεί επίσης ότι το διοικητικό συμβούλιο της Ocean Rig αποφάσισε να αναστείλει την καταβολή μερισμάτων επικαλούμενο τις συνθήκες στην αγορά γεωτρήσεων, καθώς η μείωση των διεθνών τιμών του πετρελαίου και η αύξηση των διαθεσίμων μονάδων γεώτρησης δεν επιτρέπουν βραχυπρόθεσμα βελτίωση της συγκεκριμένης αγοράς. Πάντως να σημειωθεί ότι η Ocean Rig στο δεύτερο τρίμηνο του 2015 είχε κέρδη ύψους 74,9 εκατ. δολ έναντι 69,6 εκατ. δολ. πέρυσι την ίδια περίοδο, ενώ τα έσοδά της μειώθηκαν κατά 8,2 εκατ. δολ. στα 433,2 εκατ. δολ. έναντι 441,4 εκατ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2104.
Η Dryships βρίσκεται σε διαδικασία μετασχηματισμού, καθώς προχωρεί και στην πώληση των δεξαμενοπλοίων σε private εταιρείες του κ. Οικονόμου. Η συμφωνία προβλέπει την αγορά των δέκα πλοίων αντί 536 εκατ. δολαρίων. Ηδη έχει παραδώσει πέντε δεξαμενόπλοια, ενώ αναμένεται να παραδώσει στον νέο ιδιοκτήτη τα υπόλοιπα πέντε μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου του 2015.
Αναφερόμενος στις προοπτικές της εταιρείας, ο κ. Οικονόμου σημειώνει ότι η πρόσφατη βελτίωση στους ναύλους ξηρού φορτίου δεν σημαίνει σημαντικές αλλαγές επί το θετικότερο για το μέλλον με τις προκλήσεις και τις αβεβαιότητες να παραμένουν για τον κλάδο.
Η πορεία της μετοχής
Η μετοχή της Dryships διαπραγματεύεται σε μία τιμή χαμηλότερη του ενός δολαρίου (0,45 δολ.) και πρέπει μέχρι τις 12 Οκτωβρίου να βρεθεί και πάλι πάνω από το ένα δολάριο, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της χρηματιστηριακής νομοθεσίας, διαφορετικά θα διαγραφεί από το χρηματιστήριο.
Η διοίκηση σχεδιάζει reverse split, ωστόσο δεν συμπλήρωσε την απαιτούμενη απαρτία στην τελευταία συνέλευση και εκτιμάται ότι θα λάβει μία νέα προθεσμία για επιπλέον 180 ημέρες από τις χρηματιστηριακές αρχές για να προσαρμοσθεί τις απαιτήσεις της νομοθεσίας.

πηγη: naftemporiki.gr

Αυξάνονται και πληθύνονται τα ψυγεία εμπορευματοκιβώτια

Drewry reeferΓια αύξηση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων-ψυγείων κάνουν λόγο τα τελευταία στοιχεία αναλύσεων που είδαν το φώς της δημοσιότητας αλλά και του όγκου των εμπορευματοκιβωτίων –ψυγείων που διακινούνται με πλοία του τομέα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ