Κυρ08182019

Last updateΣαβ, 17 Αυγ 2019 7pm

Μειώνεται η χωρητικότητα στα μεγαλύτερα μεγέθη των πλοίων εμπορευματοκιβωτίων

CMA CGM Kerguelen

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Η προσφερόμενη χωρητικότητα στα μεγαλύτερα μεγέθη είναι πτωτική για άλλη μια εβδομάδα, ωστόσο όσο μικραίνουν τα μεγέθη αυξάνεται. Αυτό αντικατοπτρίζεται και στους ναύλους των πλοίων, καθώς τα μικρότερα μεγέθη εμφανίζουν στασιμότητα (με εξαίρεση τα πλοία χωρητικότητας 1700 TEUs που μειώθηκαν ελαφρώς), ενώ τα πλοία των 8.000 κουτιών και άνω βλέπουν αυξήσεις έως και $ 1Κ /ημέρα, συμπαρασέρνοντας και τον HARPEX σε οριακή αύξηση 3 μονάδων.
Ας δούμε, όμως αναλυτικά πως κινείται η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:
Όσον αφορά τα POST-PANAMAXes, είχαμε το κλείσιμο ενός ακόμη πλοίου χωρητικότητας 8.000 TEUs την προηγούμενη εβδομάδα. Η διαθέσιμη χωρητικότητα μειώθηκε περαιτέρω. Έτσι δόθηκε η δυνατότητα στους πλοιοκτήτες να πετύχουν υψηλότερα επίπεδα ναύλων, φτάνοντας τις $ 17Κ /ημέρα. Η αγορά φαίνεται ότι θα συνεχίσει θετικά, δεδομένης της στενότητας της χωρητικότητας.
Στα PANAMAXes είδαμε μειωμένα επίπεδα ζήτησης για φορτώσεις του Δεκεμβρίου, ιδίως στην Ασία, με αποτέλεσμα να ασκείται πίεση στους ναύλους, οι οποίοι έχουν φτάσει λίγο πάνω από τα $ 8Κ /ημέρα. Θα πρέπει να σημειωθεί πως οι ναύλοι πριν 2 εβδομάδες βρίσκονταν στα $ 7,5Κ /ημέρα. Στον Ατλαντικό η αγορά ήταν πιο ισορροπημένη και οι ναύλοι κινήθηκαν μεταξύ $ 10,5Κ και 11,5Κ /ημέρα.
Την προηγούμενη εβδομάδα οι ναύλοι στα «3,5άρια» διατηρήθηκαν σε υψηλά επίπεδα (κυρίως στον Ατλαντικό που έφτασαν στα $ 10Κ/ημέρα) και οι περίοδοι ναύλωσης ήταν μεγαλύτερες, εν αντιθέσει με τα γειτονικά μεγέθη που παρουσίασαν πτωτική πορεία. Ιδιαίτερο προβληματισμό εμφανίζει η συσσώρευση χωρητικότητας που εμφανίζεται στην Άπω Ανατολή, που πιθανόν να οδηγήσει σε μείωση των ναύλων.
Για τα ελαφρώς μικρότερα πλοία, χωρητικότητας 2.800 TEUs, η δραστηριότητα της προηγούμενης εβδομάδας ήταν άτονη, ενώ είδαμε να αυξάνεται η προσφορά των άμεσα διαθέσιμων πλοίων στην Ασία. Ωστόσο, συγκρατήθηκε η πτώση των ναύλων φτάνοντας στα $ 9,5Κ/ημέρα.
Ομοίως, και τα πλοία χωρητικότητας 2.500 TEUs, στην Ασία εμφάνισαν μειωμένη δραστηριότητα και οι περίοδοι ναύλωσης ήταν σύντομες. Δεδομένης της δυσκολίας εύρεσης κάποιας απασχόλησης και της πίεσης που ασκούν οι ναυλωτές, περιμένουμε οι ναύλοι να υποχωρήσουν κάτω από τα $ 9,5Κ /ημέρα.
Όσον αφορά τα πλοία των 1700 TEUs, παρατηρήσαμε ότι η προσφορά των άμεσα διαθέσιμων πλοίων στην Ασία διατηρήθηκε στα επίπεδα των προηγούμενων ημερών, ενώ η ζήτηση είναι μειωμένη. Από την άλλη πλευρά, ο Ατλαντικός εμφανίστηκε ισορροπημένος με λίγα διαθέσιμα πλοία. Δεδομένων των υψηλών τιμών των καυσίμων, δεν περιμένουμε να δούμε άμεσα κάποια σημαντική βελτίωση σ’ αυτό το μέγεθος.
Σχετικά με τα FEEDERs, των 1100-700 TEUs, παρατηρήθηκε αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας και μείωση της κινητικότητας, καθώς σημειώθηκαν μόνο κάποιες επεκτάσεις ναυλώσεων, την προηγούμενη εβδομάδα. Οι ναύλοι για τα μεγάλα πλοία της κατηγορίας μόλις που ξεπερνούσαν τα $ 6Κ /ημέρα, και τα μικρότερα τα $ 4,5-5Κ /ημέρα, αλλά με μεγαλύτερη διάρκεια ναύλωσης.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter