Σαβ04202019

Last updateΣαβ, 20 Απρ 2019 12pm

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Στους finalists για το Ship Efficiency Awards 2015 Maersk και Hapag-Lloyd

maersk containerΣτις 9 Σεπτεμβρίου αναμένεται να ανακοινωθεί ο νικητής για το Ship Efficiency Awards 2015 στο πλαίσιο ειδικής τελετής που υποστηρίζεται από το Lloyd's Register.

Η πεταλούδα στο Πεκίνο χτυπάει τα φτερά της-φουρτούνες στη ναυτιλία

petaloudaΤα προβλήματα της κινεζικής οικονομίας προκαλούν αλυσιδωτές αντιδράσεις σε ανατολή και δύση. Είναι γνωστό άλλωστε ότι αν μία πεταλούδα κινήσει  τα φτερά της στην Κίνα μπορεί να φέρει καταιγίδες στον Αμαζόνιο». Τώρα που τα περιθώρια στενεύουν για την δεύτερη οικονομία του πλανήτη είναι μεγάλο ερωτηματικό τι θα μπορούσε να προκαλέσει στον υπόλοιπο κόσμο.
Προς το παρόν πάντως τα εντονότερα προβλήματα τα βιώνουν οι γειτονικές χώρες, το κινεζικό χρηματιστήριο και οι μετοχές των ναυτιλιακών εταιρειών διαχείρισης πλοίων μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Οπως εκτιμάται η π΄τωση της οικονομικής δραστηριότηατς στην Κίνα σημαίνει και λιγότερες εισαγωγές πρώτων υλών και συνεπώς, αναδουλειές για τη ναυτιλία.

Οι ναυτιλιακές

Η μετοχή της Navios Maritime Holdings υποχώρησε κατά 4.79% στα 3,18 δολάρια, η μετοχή της Genco κατά 5,08% στα  5,98 δολάρια, η μετοχή της Globus Maritime Limited  έχασε 9,60% στα 1,13 δολ. ενώ η μετοχή της Paragon Shipping Inc έπεσε κατά  6.18% στα 0,75 δολάρια.
Αντιθέτως η μετοχή της Dryhships κινήθηκε ανοδικά (+1,47%) στα 0,345 δολάρια.

ΟΙ γειτονικές χώρες

Η Ιαπωνία βλέπει τις εξαγωγές της στην Κίνα να επιβραδύνονται καθώς τον Ιούλιο αυξήθηκαν μεν κατά 4,2% αλλά η αύξηση ήταν αισθητά μικρότερη από εκείνη του 5,9% τον Ιούνιο. Την ίδια στιγμή, το Πεκίνο αντιμέτωπο με μια μείωση των κινεζικών εξαγωγών κατά 8,3% τον Ιούλιο προχωρεί σε στήριξη της οικονομίας, διοχετεύοντας κεφάλαια στις τράπεζες προκειμένου να διασφαλισθεί η ρευστότητα στην οικονομία. Η κεντρική τράπεζα ανακοίνωσε χθες ένεση ρευστότητας ύψους 17 δισ. δολαρίων σε 12 τράπεζες, ενώ την προηγούμενη ημέρα είχε προηγηθεί ανάλογη ένεση ρευστότητας στις μεγάλες κρατικά ελεγχόμενες τράπεζες. Παράλληλα η ηγεσία της Κίνας ανακοίνωσε ότι παραχωρεί φοροαπαλλαγές σε μικρές επιχειρήσεις που έχουν ετήσιο φορολογητέο εισόδημα κάτω των 300.000 γουάν, ποσό αντίστοιχο των 46.907 δολαρίων. Οι φοροαπαλλαγές θα τεθούν σε ισχύ από 1ης Οκτωβρίου με στόχο να ισχύσουν έως και το 2017. Προκειμένου, άλλωστε, να στηρίξει τα κινεζικά χρηματιστήρια που άνοιξαν χθες με πτώση 3%, προχώρησε και πάλι σε αγορές μετοχών τουλάχιστον 20 κινεζικών επιχειρήσεων, που οι ίδιες ανακοίνωσαν την παρέμβαση στη διάρκεια της ημέρας. Επίσης ο δείκτης Nikkei της Ιαπωνίας σημείωσε χθες τη μεγαλύτερη πτώση του τελευταίου μήνα και ο δείκτης MSCI Ασίας - Ειρηνικού βρίσκεται στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων επτά μηνών.
Η υποτίμηση του γουάν κατά 3% συνολικά από την περασμένη εβδομάδα έχει ήδη οδηγήσει σε υποχώρηση τα νομίσματα Αυστραλίας, Νέας Ζηλανδίας, Ινδονησίας, Σιγκαπούρης και Ταϊβάν, ενώ χθες προχώρησε σε υποτίμηση του νομίσματός του το Βιετνάμ για τρίτη φορά μέσα στο έτος, καθώς οι Αρχές επιχειρούν να στηρίξουν τις εξαγωγές της χώρας. Οι κινήσεις ενσπείρουν ανησυχία για το ενδεχόμενο νέου νομισματικού πολέμου, ενώ η Bank of America Merrill Lynch προβλέπει πως το γουάν θα έχει υποτιμηθεί κατά 6,5% έναντι του δολαρίου μέχρι τα τέλη του έτους και κατά 6,9% μέχρι τα τέλη του επόμενου έτους.

«Αρωγός» στο service-reliability το Σουέζ

container 0968Καλά τα νέα ή μάλλον οι προβλέψεις των αναλυτών μεταξύ των οποίων και η Drewry για την «επιχείρηση» βελτίωσης του service-reliability των εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Σύμφωνα λοιπόν με τις συγκλίνουσες εκτιμήσεις η λειτουργία της δεύτερης παράλληλης διώρυγας του Σουέζ που βρίσκεται πλέον σε πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία θα συμβάλει ενεργά στην βελτίωση του service-reliability των εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων.

ΑΒΒ και το «χταπόδι» της υποστηρίζουν την MAERSK

maersk containerΠρωταγωνιστικό ρόλο στα της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων εκτιμάται ότι θα διαδραματίσει το προσεχές διάστημα ο τομές του automation.

«Φρενάρει» η Κίνα, ανασυντάσσονται οι γραμμές Ασίας –Ευρώπης

china port 3345Ανασύνταξη των γραμμών Ασίας –Ευρώπης βλέπουν στον ορίζοντα αναλυτές που εντρυφούν στα οικονομικά και άλλα στοιχεία της Κινεζικής οικονομίας αλλά και γενικότερα των Ασιατικών αγορών ιδιαίτερα όσων επηρεάζονται από τα δεδομένα της Κινεζικής οικονομίας. Η πτώση των τιμών του περασμένου διαστήματος στις εν λόγω γραμμές διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων είχε «κτυπήσει καμπανάκι» στους αναλυτές αλλά η ανασύνταξη της G6 alliance ουσιαστικά σήμανε συναγερμό.

Υπο κράτηση το M/V "Trader" στο Ηράκλειο

TRADERΥπό κράτηση τέθηκε το M/V ”TRADER” σημαίας Τανζανίας, βραδινές ώρες χθε Τρίτη 18 Αυγούστους, από τη Λιμενική Αρχή Ηρακλείου.

Ειδικότερα, κατόπιν επιθεώρησης που διενεργήθηκε στο πλαίσιο του PARIS MOU από αρμόδιους επιθεωρητές ΚΓΕ/Ηρακλείου , διαπιστώθηκαν σοβαρές ελλείψεις στους τομείς ασφάλειας ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα (SOLAS), σύμβασης ναυτικής εργασίας (MLC 2006), πρότυπων εκπαίδευσης έκδοσης πιστοποιητικών και τήρησης φυλακών των ναυτικών (STCW), προστασίας θαλάσσιου περιβάλλοντος (MARPOL) καθώς και ΔΚΑΔ (ISM).


Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου απαγορεύτηκε η συνέχιση των πλόων του ανωτέρω πλοίου μέχρι αποκατάστασης των παραπάνω ελλείψεων, ενώ κινήθηκε η διαδικασία επιβολής των προβλεπόμενων διοικητικών κυρώσεων.

Συμμαχία γιγάντων στο υγροποιημένο φυσικό αέριο

livanosprokopiou fredriksen1Τρεις μεγάλοι πλοιοκτήτες ο Πήτερ Λιβανός, ο Γιώργος Προκοπίου και ο Νορβηγός John Fredriksen, ενώνουν τις δυνάμεις τους για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της αγοράς των LNG Carriers.
Όπως ανακοινώθηκε η Dynagas του Γιώργου Προκοπίου, η Gas Log του Πήτερ Λιβανού και η Golar LNG του John Fredriksen συστήνουν το LNG Carrier Pool το οποίο θα ονομασθεί The Cool Pool με 14 πλοία αρχικά προκειμένου να δραστηριοποιηθούν στην αγορά της μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Η συμμαχία έχει στόχο τον καλύτερο προγραμματισμό των ναυλώσεων και τη μείωση των λειτουργικών δαπανών μέσα από ένα πιο αποτελεσματικό marketing. Στο pool η Dynagas θα βάλει τρία πλοία όσα και GasLog, ενώ η Golar θα βάλει οκτώ LNG carriers. O Tony Lauritzen θα έχει την συνολική ευθύνη ενώ ο Morten Nielsen θα είναι ο Pool Manager. Το Cool Pool θα ξεκινήσει τη λειτουργία του τον προσεχή Σεπτέμβριο.
Η Dynagas έχει σημαντική παρουσίας στην αγορά των LNG Carriers η GasLog του Πήτερ Λιβανού ελέγχει ένα στόλο από 19 LNG carriers και η Golar LNG έχει 26 LNG Carriers και FSRUs.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter