ΝΑΥΤΙΛΙΑ
Arsenio Dominguez: «Η επανάληψη των επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα αποτελεί νέα παραβίαση του διεθνούς δικαίου και της ελευθερίας της ναυσιπλοΐας»
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 09 Ιουλίου 2025 06:32
Η κατάσταση ασφαλείας στην Ερυθρά Θάλασσα έχει επιδεινωθεί τις τελευταίες 48 ώρες και πλέον, με διαδοχικές επιθέσεις σε εμπορικά πλοία και ισραηλινές αεροπορικές επιδρομές με στόχο πολλά λιμάνια της Υεμένης.
Τέσσερις οι νεκροί από την επίθεση των Χούθι στο Eternity C
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 08 Ιουλίου 2025 21:10
Στους τέσσερις ανέρχεται ο αριθμός των νεκρών στο υπό Λιβεριανή σημαία ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο Eternity C,
Παρέμβαση Κικίλια στον ΙΜΟ - Ασφάλεια της ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 08 Ιουλίου 2025 21:03
Tο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας και βρίσκεται σε ετοιμότητα να συνδράμει, εφόσον απαιτηθεί, για την αντιμετώπιση προβλημάτων πλοίων Ελληνικής Σημαίας και των ναυτικών τους, αλλά και Ελλήνων ναυτικών σε ελληνόκτητα πλοία, μέσω της Διεύθυνσης Ναυτικής Εργασίας.
Προσεχώς πλωτά Data Centers…
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 08 Ιουλίου 2025 19:25
Μια νέα δραστηριότητα για πλοία μεταφοράς οχημάτων εμφανίστηκε στον ορίζοντα ελέω της ταχύρρυθμης ανάπτυξης της ψηφιοποίησης αλλά και της εισόδου της ΑΙ.
Μετονομασίες
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 08 Ιουλίου 2025 16:35
Η Ακτοφυλακή των ΗΠΑ μετονόμασε επίσημα τις επιχειρησιακές περιοχές της από αριθμητικές σε γεωγραφικές ονομασίες, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Force Design 2028 (FD2028).
Προώθηση της ναυτικής αριστείας: Η MCA ηγείται του UK Flag Forum 2025
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 08 Ιουλίου 2025 16:23
Τα αυτόνομα σκάφη και τα εναλλακτικά καύσιμα είναι μεταξύ των βασικών ναυτιλιακών θεμάτων που συζητούνται από πλοιοκτήτες, φορείς εκμετάλλευσης και ρυθμιστικές αρχές στο φετινό Φόρουμ Σημαίας του Ηνωμένου Βασιλείου.
«Έπιασε» δουλειά το πρώτο υβριδικό πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας με ηλιακή ενέργεια
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΤΙΛΙΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 08 Ιουλίου 2025 09:20
Η ολλανδική εταιρεία καινοτομίας στον τομέα της ηλιακής ενέργειας Wattlab και ο γερμανικός γίγαντας της εσωτερικής ναυτιλίας HGK Shipping παρουσίασαν το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας στον κόσμο που μπορεί να χρησιμοποιεί ηλιακή ενέργεια για την πρόωσή του. Το νεοπαραδοθέν Blue Marlin αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προόδου στην υβριδική ναυτιλιακή τεχνολογία, δείχνοντας πώς η ηλιακή ενέργεια μπορεί να ενσωματωθεί όχι μόνο στα συστήματα του πλοίου, αλλά και στην πρόωση υψηλής τάσης.
Τα 192 ηλιακά πάνελ που έχουν εγκατασταθεί στο Blue Marlin θα τροφοδοτούν με ενέργεια τόσο τους χώρους ενδιαίτησης όσο και το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του πλοίου, καθιστώντας το το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που επιτυγχάνει αυτό το επίπεδο υβριδικής ικανότητας. Υπό βέλτιστες συνθήκες, τα πάνελ μπορούν να παράγουν έως και 35 kW, αρκετά για να τροφοδοτήσουν απευθείας το σύστημα πρόωσης. Η ηλιακή εγκατάσταση λειτουργεί σε συνδυασμό με τέσσερις γεννήτριες ντίζελ, επιτρέποντας την εξομάλυνση των αιχμών — ένα χαρακτηριστικό που αποτρέπει την ανάγκη ενεργοποίησης επιπλέον γεννητριών κατά τη διάρκεια υψηλής ζήτησης ενέργειας, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές.
Το ηλιακό σύστημα του Blue Marlin περιλαμβάνει μια αυτοματοποιημένη πλατφόρμα διαχείρισης ενέργειας που κατανέμει έξυπνα την ηλεκτρική ενέργεια σε όλα τα συστήματα, μεγιστοποιώντας την αποδοτικότητα και την εξοικονόμηση καυσίμου. Το πλοίο είναι επίσης ικανό για περιορισμένη πλεύση αποκλειστικά με ηλιακή ενέργεια — ειδικά όταν είναι ελαφρώς φορτωμένο και ταξιδεύει κατάντη.
Αυτή δεν είναι η πρώτη ηλιακή επιχείρηση της HGK. Το 2024, η Wattlab και η HGK συνεργάστηκαν στο MS Helios, ένα πλοίο ξηρού φορτίου 135 μέτρων που μπήκε στο Βιβλίο Γκίνες για το μεγαλύτερο ηλιακό σύστημα σε πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας, με 312 πάνελ. Ωστόσο, σε αντίθεση με το Blue Marlin, το ηλιακό σύστημα του Helios τροφοδοτεί μόνο συστήματα χαμηλής τάσης επί του σκάφους.