Τετ11202019

Last updateΤετ, 20 Νοε 2019 12pm

«Συννεφιάζει» στον… Πειραιά

cosco olp provlita

«Ομιχλώδη» κατέστησε απόψε τον ορίζοντα περί συμμετοχής της COSCO στη δεύτερη φάση των δεσμευτικών προσφορών του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς εκπρόσωπος της PCT SA

που έλαβε μέρος στο «επεισοδιακό» τρίτο πάνελ της εσπερίδας που διοργάνωσε το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ.) στο πλαίσιο του έργου "GREENBERTH με θέμα «Λιμάνια και Περιβαλλοντικές Προκλήσεις- Ευκαιρίες Ανάπτυξης» στο ΕΒΕΠ.
Ουσιαστικά ακολουθώντας την «ιδιότυπη» πρακτική της «δημιουργικής ασάφειας ο Εμπορικός Διευθυντής της PCT, Τ. Βαμβακίδης δεχόμενος «πυρά» για την COSCO και το ενδιαφέρον της για την ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά αλλά και του cluster δραστηριοτήτων, που θα βγάλει την Πειραϊκή οικονομία από το «έλος» στο οποίο έχει περιέλθει με βάση τα όσα αναφέρθηκε στην εσπερίδα από ομιλητές, δεν εμφανίστηκε σίγουρος ότι το ενδιαφέρον του Κινεζικού κολοσσού θα συνεχίζει ζέον στην περίπτωση που η κυβέρνηση αλλάξει δραματικά τα δεδομένα του διαγωνισμού που παραμένει ενεργός για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ. Το γεγονός φάνηκε να προκαλεί «σοκ» στο ακροατήριο. Καθώς είναι γνωστό ότι μία μεγάλη μερίδα των παραγωγικών τάξεων του Πειραϊκού χώρου φαίνεται να έχει «επενδύσει» στο γεγονός ότι η εν λόγω εταιρία έχει καταστήσει σαφές ότι την «επόμενη ημέρα του διαγωνισμού» θα υπάρξουν ή θα τεθούν σε εφαρμογή σχέδια με την μορφή αντισταθμιστικών οφελών. Τόσο για τους τομείς των ναυπηγοεπισκευών αλλά και του συνόλου των εμπορικών και οικονομικών δραστηριοτήτων που σχετίζονται με αυτές όσο και του επιβατικού λιμένα.
Να σημειωθεί ότι στην επικαιροποιημένη λίστα Βαρουφάκη , που βρίσκεται στα χέρια των «θεσμών» έχει προϋπολογιστεί έσοδο από την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ.Γύρω από τη διαδικασία της οποίας τα τελευταία 24ωρα πλανάται αχλή από την κυβέρνηση περί του ποσοστού που θα διατεθεί προς ιδιωτικοποίηση, με βάση και τις τελευταίες δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών, αλλά και περί του αν θα διατεθεί το 51% και το managemenet. Έσοδο που πλέον τίθεται εν αμφιβόλω καθώς καθίσταται απρόβλεπτη η επόμενη κίνηση του συνόλου των διεκδικητών του διαγωνισμού.
Τα 24ωρα που προηγήθηκαν της εσπερίδας πάντως κοινή ήταν η αντίληψη στελεχών των παραγωγικών τάξεων αλλά και χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων ότι η δεύτερη φάση κινδυνεύει να αποβεί «άκαρπη» καθώς εκτιμούσαν ότι «ουδείς εχέφρον επενδυτής θα θελήσει να εμπλακεί σε επένδυση με το κράτος να ορίζει την τύχη της επένδυσή του και την απόδοση της». Όταν μάλιστα στην αποψινή εσπερίδα «καυτηριάστηκαν» ποικιλοτρόπως το αποτέλεσμα του «ασφυκτικού εναγκαλισμού του κράτους» στο λιμάνι του Πειραιά τα προηγούμενα χρόνια.
Να σημειωθεί ότι στην εν λόγω τρίτο πάνελ για τη σχέση πόλης-λιμένα κλπ ο πρόεδρος του ΕΒΕ Πειραιώς Β. Κορκίδης μεταξύ άλλων τόνισε τα ακόλουθα:» Πιστεύω, ακράδαντα, ότι, τα λιμάνια της Μεσογείου και ιδιαίτερα του Πειραιά, μπορούν να υποστηρίξουν το σημαντικό ρόλο της ανάπτυξης και της αύξησης των θέσεων εργασίας, κλειδί για μια ανταγωνιστική και καινοτόμο οικονομία. Η προώθηση της λιμενικής βιομηχανικής πολιτικής στη Μεσόγειο, απαιτεί, να δοθεί, παράλληλα, ιδιαίτερη προσοχή σε όλες τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τόσο στο εμπόριο, όσο και στον τομέα παροχής υπηρεσιών. Άποψη, που έχω υποστηρίξει σθεναρά και ως Πρόεδρος της Επιτροπής για τη Βιομηχανία και Ναυτιλία, της Ένωσης Μεσογειακών, Εμπορικών και Βιομηχανικών Επιμελητηρίων (ASCAME)....".
Θέση που πλέον τίθεται εν αμφιβόλω στην περίπτωση που οι διεκδικητές του διαγωνισμού «παγώσουν το ενδιαφέρον τους,αν αλλάξουν, όπως προαναφέρθηκε, δραματικά τα δεδομένα του ισχύοντος διαγωνισμού.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter