Δευ08192019

Last updateΔευ, 19 Αυγ 2019 2pm

Στοίχημα οι αμφίδρομες εμπορευματικές ροές για τον Πειραιά

eborevmatokivotia-maersk

Η δημιουργία σιδηροδρομικής ροής εμπορευματοκιβωτίων από τη κεντρική Ευρώπη προς Ασία, μέσω των εγκαταστάσεων της PCT S.A. στον Πειραιά, φαίνεται ότι θα είναι το επόμενο στοίχημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που προχθές, υπέγραψε Μνημόνιο με την Cosco επισημοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη συνεργασία που έχει ξεκινήσει με εμπορικούς συρμούς από το λιμάνι του Πειραιά, προς την ανατολική και κεντρική Ευρώπη.

Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα γνωστά στοιχεία, από τον Πειραιά κατά περίπτωση ξεκινούν δύο ή τρεις έμφορτες εμπορευματοκιβωτίων αμαξοστοιχίες ανά εβδομάδα, ενώ ο στόχος με την συναφθείσα συμφωνία είναι να διακινηθούν στο δίκτυο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μέσα στο 2015, πεντακόσιοι εμπορευματικοί συρμοί, μόνο με εμπορευματοκιβώτια της Cosco.

Να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα, οι εμπορικοί συρμοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ γεμίζουν τις εγκαταστάσεις της PCT και με εμπορευματοκιβώτια άλλων εταιρειών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων που προσεγγίζουν τις εγκαταστάσεις της PCT, γεγονός που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι οι όγκοι που θα διακινηθούν προσεχώς θα αυξηθούν.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με βάση της συναφθείσα συμφωνία αναλαμβάνει την υποχρέωση να παράσχει την απαιτούμενη χωρητικότητα ώστε να διευκολύνει τη ροή φορτίων από το λιμάνι του Πειραιά, λαμβάνοντας υπόψη και τις ιδιαιτερότητες των συνθηκών αύξησης των πλοίων ώστε να μην δημιουργούνται προβλήματα στις αναχωρήσεις συρμών.
Όπως προαναφέρθηκε, ο στόχος της ανάπτυξης ροών από την κεντρική Ευρώπη προς τον Πειραιά είναι εφικτός, καθώς οι παραγωγικές τάξεις ως γνωστόν έχουν αγκαλιάσει την προσπάθεια της δρομολόγησης εμπορικών συρμών με διακίνηση εισαγόμενων και εξαγόμενων από την Ελλάδα φορτίων πέραν των transit που αποτελούν και το μεγαλύτερο όγκο της μέχρι σήμερα διαδικασίας η οποία αναπτύχτηκε με την περαίωση της κατασκευής της γραμμής στο Ικόνιο η οποία αποτελούσε «θέμα» της τελευταίας 20ετίας.

Εκτιμήσεις κύκλων των παραγωγικών τάξεων θέλουν στο προσεχές διάστημα την ανάπτυξη διακινούμενων φορτίων μέσω των δύο μεγάλων λιμανιών της χώρας καθώς η περίπτωση του Πειραιά, κατέδειξε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη δυναμική που μπορεί να αναπτυχθεί προς όφελος της οικονομίας και με δεδομένο ότι μπορεί να αναπτυχθεί ένα εξειδικευμένο cluster υπηρεσιών γύρω από τους εμπορικούς συρμούς, πράγμα το οποίο η PCT S.A. κατά πληροφορίες αναπτύσσει σταδιακά.

Πρέπει να σημειωθεί ότι η βελτίωση των σιδηροδρομικών υποδομών και η παροχή ηλεκτρικής κάλυψης σε όλο τον άξονα Αθήνα- Θεσσαλονίκης-Ειδομένης θα παράσχει προσεχώς τη δυνατότητα δρομολόγησης συρμών με μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα αλλά και ταχύτητα, θέμα το οποίο τώρα αναπτύσσουν λιμάνια της ΕΕ με πρόσωπο τη Μεσόγειο στη προσπάθεια να κερδίσουν το χαμένο χρόνο αλλά και να βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητα τους σε σύγκριση με τα λιμάνια της Β. Ευρώπης.

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter