Τετ11132019

Last updateΤρι, 12 Νοε 2019 11pm

Σε «νέα ρότα» η λιμενική πολιτική

00limani volos

Σε φάση υλοποίησης εκτιμάται ότι θα περάσει προσεχώς η νέα λιμενική πολιτική υπό την προϋπόθεση της «σύμπλευσης» και των συναρμόδιων υπουργείων που εμπλέκονται μέχρι ώρας σε αυτήν. Το στίγμα μίας νέας ρότας όσον αφορά στην εθνική λιμενική πολιτική είχε προδιαγράψει από της αναλήψεως των καθηκόντων του ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής κ. Ι. Πλακιωτάκης κάνοντας λόγο για επανεξέταση της φιλοσοφίας αξιοποίησης των δέκα στρατηγικής σημασίας λιμένων αλλά και για την «επιστροφή» υπό την στέγη του ΥΝΝΠ λιμένων που τώρα τελούν υπό τον έλεγχο λιμενικών ταμείων τα οποία ανήκουν σε Δήμους ή Κοινότητες. Όσον αφορά στο πρώτο σκέλος για τα δέκα λιμάνια η μελέτη που θα δοθεί εντός των ημερών στο ΤΑΙΠΕΔ θα «ξεκαθαρίσει το τοπίο» ως προς τις προτεινόμενες χρήσεις από τις οποίες εκτιμάται ότι θα εξαρτηθεί και το επενδυτικό ενδιαφέρον. Ως γνωστόν για την Αλεξανδρούπολη υφίσταται καταγεγραμμένο επενδυτικό ενδιαφέρον ενώ επίσης πρόσφατα κατεγράφη και το ενδιαφέρον από πλευράς Γριμάλντι να επενδύσει σε δύο τουλάχιστον λιμάνια της Δ. Ελλάδας τα οποία μέχρι πρότινος αποτελούσαν «γρίφο». Στο σημείο αυτό αξίζει να υπενθυμιστεί ότι για την περίπτωση της Ηγουμενίτσας τον κομβικό ρόλο και τη σημασία του λιμένα στον άξονα της Εγνατίας είχε φέρει στο προσκήνιο προ εικοσαετίας και πλέον ο αείμνηστος Περικλής Παναγοπουλος ο οποίος άφησε ανεξίτηλο το «στίγμα» του στην ακτοπλοΐα αλλά και την κρουαζιέρα.
Όσον αφορά στην ενοποίηση των λιπών λιμένων οι ηγεσίες του ΥΝΝΠ που είχαν επιχειρήσει στο παρελθόν ανάλογα εγχειρήματα προσέκρουαν σχεδόν μονίμως στο «περίφημο πολιτικό κόστος» και τούτο γιατί τοπικοί φορείς της αυτοδιοίκησης και βουλευτές δεν έβλεπαν με καλό μάτι ο καθείς για το δικό του λόγο την ενοποίηση. Η «τακτική» αυτή , σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων του θαλάσσιου τουρισμού, και όχι μόνο, οδήγησε στην «απαξίωση» μικρών λιμένων τα οποία και θα μπορούσαν να έχουν ένα αποδοτικότερο ρόλο για τις τοπικές κοινωνίες αν είχαν εμπλακεί στην ανάπτυξη του yatchting. Εν προκειμένω το ερώτημα που αναφύεται τώρα είναι αν η νυν ηγεσία του ΥΝΝΠ θα ακολουθήσει δυναμική πολιτική ώστε να αποσοβηθούν επαναλήψεις του παρελθόντος ως προς την συγκέντρωση των μικρότερων λιμένων.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter