Δευ10212019

Last updateΔευ, 21 Οκτ 2019 6am

Δεν είναι όλα… «πράσινα»

0rotterdam

Δεν έφτασαν οι «φρενήρεις κούρσες» εξοπλισμών και βελτίωσης βυθισμάτων, ούτε και οι αναθεωρήσεις των εμπορευματικών ροών από το διεθνές εμπόριο και τις ναυτιλιακές «συμμαχίες» που προκάλεσαν πονοκεφάλους στα επιτελικά στελέχη των λιμένων «κατέπλευσαν» και οι συζητήσεις για τα «πράσινα» λιμάνια. Το θέμα των «πράσινων λιμένων» δεν είναι κάτι νεόφερτο καθώς μέχρι τώρα η «αντιμετώπιση» αφορούσε στην προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος, του περιβάλλοντος χώρου των λιμένων και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης εντός αυτών. Ωστόσο ελέω των συζητήσεων για τα καύσιμα διαπιστώνεται ότι τα ευρωπαϊκά κατά κύριο λόγο λιμάνια δεν βρίσκονται στην ίδια «ταχύτητα» προσφοράς «πράσινης ενέργειας» σε πλοία η οποία προς ώρας προσδιορίζεται στις ηλεκτρικές παροχές και το LNG. Και αυτό δημιουργεί νέα δεδομένα. Από την μέχρι σήμερα καταγραφή των δεδομένων τα λιμάνια της Β. Ευρώπης, και όχι όλα, είναι σε θέση να προμηθεύσουν LNG καύσιμο τα πλοία και ελάχιστα ηλεκτρική ενέργεια για φόρτιση μπαταριών πέραν της χρήσης εντός των λιμενικών ζωών από τα πλοία για μείωση των καυσαερίων. Η εικόνα καθίσταται ζοφερή στα λιμάνια της Μεσογείου όπου η προμήθεια LNG γίνεται δια μεταφοράς από πλοίου εις πλοίο με ελάχιστες περιπτώσεις για παροχή ηλεκτρικής ενέργειας όπως πχ η περίπτωση του λιμένα στο Κατάκολο. Ανεξαρτήτως του εμπορικού στόλου όπου στην πλειοψηφία θα κυριαρχήσουν άλλες μορφές καυσίμων η υπόθεση για τα κρουαζιερόπλοια μάλλον προσλαμβάνει άλλη διάσταση. Και τούτο γιατί στην πλειοψηφία του ο νεότευκτος στόλος που θα παραδοθεί με ορίζοντα το 2027 θα κινείται συνδυαστικά με LNG και ηλεκτρική ενέργεια και λιγότερο με άλλες μορφές καυσίμων (παλαιότερες μονάδες). Εκ των στοιχείων λοιπόν αναλυτές εικάζουν ότι έχουμε μπροστά μας μία νέα κούρσα διαμόρφωσης των κατάλληλων υποδομών στα κομβικής σημασίας λιμάνια για την κρουαζιέρα.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter