Τετ04012020

Last updateΤετ, 01 Απρ 2020 7am

Οι άλλοι… «αφανείς ήρωες», η G20 και η ομάδα «Ασκληπιός»

0φορτηγάΕίναι οι άλλοι... «αφανείς ήρωες». Πρόκειται για τα στελέχη της εφοδιαστικής.

Κενά «κουτιά» και καθυστερήσεις «ταλαιπωρούν» την εφοδιαστική

0koyti«Βαθιές ανάσες ανακούφισης» από την εφοδιαστική που «βλέπει» την αναζωογόνηση των παραγωγικών μηχανισμών της Κίνας μετά την ύφεση που έχει παρουσιάσει ελέω των επιπτώσεων από τον κορονοϊο.

Κίνα από την αντίστροφη;

0Hamburg Rail TerminalΚαθώς οι ρυθμοί στα Κινεζικά λιμάνια επανέρχονται το ερώτημα τώρα που αναδύεται λόγω της έξαρσης του κορονοϊού στην Ευρώπη αφορά στο αν θα υπάρξουν τα ίδια προβλήματα στο έμψυχο δυναμικό που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν αρρυθμίες.

ΕΛΣΤΑΤ : Αύξηση 1,4% στην κίνηση εμπορευμάτων, επιβατών και κινητών μονάδων στο γ' τρίμηνο του 2019

0Ηγουμενίτσα αεροΑυξημένη κατά 1,4% καταγράφηκε στο γ' τρίμηνο του 2019 η διακίνηση επιβατών, εμπορευμάτων και κινητών μονάδων στους ελληνικούς λιμένες, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ).

Ημέρα της Γυναίκας: Ενδιαφέροντα στατιστικά από τον ESPO

0ValenciaΕνδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία για το ισοζύγιο ανδρών- γυναικών που λαμβάνουν μέρους στις εργασίες του δημοσιοποίησε ο ESPO με αφορμή τον επικείμενο για τις 8 Μαρτίου εορτασμό της Ημέρα της Γυναίκας.

COVID-19: Τα «κενά» δρομολόγια ανατρέπουν τους όγκους στα «κουτιά»

02020 COVID Ο αριθμός των κενών δρομολογίων από τα κινεζικά λιμάνια έχει φτάσει σε πρωτοφανή επίπεδα τις τελευταίες εβδομάδες.

Μια προβλήτα για την πρώτη θέση (;)

0katataxiΣτην τέταρτη θέση πίσω από το Ρότερνταμ, την Αμβέρσα και το Αμβούργο βρέθηκε στην κατάταξη των Ευρωπαϊκών λιμένων το λιμάνι του Πειραιά το οποίο και δημοσιοποίησε σήμερα τα οικονομικά του αποτελέσματα.

Επαναστατική ψηφιοποίηση…

0rotterdam«Επαναστατική ψηφιοποίηση» θα είναι ο όρος που θα απασχολήσει το προσεχές διάστημα τους αναλυτές που εστιάζουν στις «κινήσεις» επιτελικών στελεχών των λιμένων με μεγάλη κίνηση.

Και claims στον… ορίζοντα λόγω κοροναϊού

0koytiΠρο «προεμφραγματικού επεισοδίου» βρίσκονται υπεύθυνοι των συστημάτων ασφαλιστικής και αντασφαλιστικής κάλυψης της εφοδιαστικής όπως «διαγιγνώσκουν» αναλυτές της που εξετάζουν ήδη τις πρώτες επιπτώσεις από την επέλαση του κοροναϊού.

Ελάχιστη αύξηση…

0koytiΕλάχιστη αύξηση εξακολουθεί να βλέπει ο Drewry στην αγορά των εμπορευματοκιβωτίων καθώς αναθεώρησε προς τα πάνω από το 2,3% της εκτίμησης του 2019 σε 3,3% το 2020.

Β. Ευρώπη: Τα πέντε «πολυσύχναστα» εμπορικά λιμάνια

0universalhafenΡότερνταμ, Αμβέρσα , Αμβούργο, Μπρέμερχαφεν και… Φέλιξστοου.

Λιμάνια :«Στοίχημα» για την προσεχή δεκαετία η ψηφιοποίηση

0shutterstockΚαθώς εναπομένουν λίγα 24ωρα για τον «κατάπλου» του 2020 και την έναρξη της προσεχούς δεκαετίας η λιμενική βιομηχανία προετοιμάζεται να δεχθεί ένα ακόμη «κύμα» της ψηφιακής εποχής που έχει ήδη ανατείλει.

Αυξήθηκε η διακίνηση επιβατών στα λιμάνια

0επιβατεςΗ Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) ανακοίνωσε τα στοιχεία διακίνησης επιβατών, εμπορευμάτων και κινητών μονάδων στους Ελληνικούς λιμένες του Β’ τριμήνου 2019.

Ένα τρίγωνο με… ενδιαφέρον

00Alexandroupoli limaniΈνα «τρίγωνο» με ιδιαίτερη σημασία τόσο στο γεωπολιτικό πεδίο όσο και στις συνδυασμένες μεταφορές δημιουργεί το αμερικανικό επενδυτικό ενδιαφέρον για τα λιμάνια του Βόλου της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης.

Ποιότητα το «επόμενο» ζητούμενο στις λιμενικές υπηρεσίες

0koytiΤο θέμα της ποιοτικής παροχής λιμενικών υπηρεσιών υπεισέρχεται ως εκ των βασικών πλέον παραμέτρων του λιμενικού ανταγωνισμού σε παγκόσμια κλίμακα.

ΒΕΠ: Παρουσιάζεται το πρόγραμμα “Newbrain”

0metaforesΗ πρόοδος του προγράμματος “Newbrain”, που στοχεύει στη διερεύνηση των δικτύων μεταφορικών ροών και εφοδιαστικής αλυσίδας από την Αδριατική προς το Ιόνιο και στο οποίο συμμετέχει το ΒΕΠ, θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2019 στις 13:15’ στα γραφεία του Επιμελητηρίου.

Απολογισμός 2019- Οι δέκα πρώτοι terminal operatores

0koytiΚαθώς το τρέχον έτος εισήλθε στον τελευταίο μήνα του στοιχεία των πρώτων απολογισμών είδαν το φώς της δημοσιότητας. Έτσι ο Drewry έδωσε την σειρά κατάταξης της πρώτης δεκάδας των global terminal operatores με βάση το συνολικό αριθμό σε μονάδες που διακίνησαν.

Β. Κορκίδης: «Οι πρωτιές θέλουν μεγάλη προσπάθεια να αποκτηθούν και μεγαλύτερη να διατηρηθούν, λόγω του ανταγωνισμού”

0korkidhsΣτις 18/11/19 το λιμάνι του Πειραιά έσπασε το φράγμα των 5.000.000 TEU για το τρέχον έτος στη συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, όπως ανακοίνωσε η ΟΛΠ Α.Ε., μετά την άφιξη και εκφόρτωση του πλοίου “Cosco Shipping Capricorn”.

Γιατί καίγονται τα «κουτιά»;

0Maersk Honam daylight 02Γιατί καίγονται τα «κουτιά» ή μάλλον γιατί «παίρνουν φωτιά» σε πλοία και λιμάνια; Η απάντηση που επιχειρήθηκε να δοθεί σε φόρουμ οι εργασίες του οποίου επικεντρώθηκε στην ασφαλή μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων μάλλον είναι περίπλοκη.

Ανησυχίες προκαλεί… η επιβράδυνση των «κουτιών»

00 1075885 κουτίΕίναι η βασική αιτία ο εμπορικός πόλεμος Κίνας- ΗΠΑ για την επιβράδυνση στη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων;

«Πετάνε» τα τραίνα στα Μεσογειακά λιμάνια-Ουραγός η Ελλάδα…

0trianose«Πετάνε» τα τραίνα στα Μεσογειακά λιμάνια όσον αφορά στο συνδυασμό πλοίου σιδηροδρόμου στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών. Τα στοιχεία που έρχονται από αναλύσεις που έχουν δει το φώς της δημοσιότητας το περασμένο... έτος εμφανίζουν τα λιμάνια της Γαλλίας, Ιταλίας και Ισπανίας να καταγράφουν αύξηση στη διετία που αγγίζει και το 63%. Το γεγονός υποδηλώνει τη σημασία που προσδίδεται από την εφοδιαστική και τα logistics γενικότερα στις σιδηροδρομικές καλύψεις των λιμένων αλλά και στον εν εξελίξει «σιδηροδρομικό ανταγωνισμό» μεταξύ λιμένων της Β. Ευρώπης και της Μεσογείου με το λιμάνι της Κωστάντζα να σημειώνει ένα ποσοστό 17 % έναντι των λοιπών λιμένων της Μ. Θάλασσας. Να σημειωθεί ότι η Ελλάδα εμφανίζει ένα «αναιμικό» ποσοστό της τάξης του 1,2% με σιδηροδρομικές μεταφορές έναντι του συνόλου των μεταφορών όταν μάλιστα ο ευρωπαϊκός μέσος όρος κυμαίνεται κοντά στο 17%. Σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών στην Ελλάδα δεν μπορεί ουδείς να προσάψει εμμονή στις οδικές μεταφορές αλλά έλλειψη ορθής πολιτικής στον τομέα των επίγειων μεταφορών χάρη στην οποία οι σιδηροδρομικές υποδομές κατόρθωσαν να βγουν στο «προσκήνιο» την τελευταία δεκαετία με την περίπτωση του Πειραιά να είναι χαρακτηριστική όπως και αυτή της Αλεξανδρούπολης.

Η σιδηροδρομική διασύνδεση του Πειραιά και η τέταρτη προβλήτα

Σήμερα η σιδηροδρομική διασύνδεση του Πειραιά με το διεθνές δίκτυο, όταν και εφ όσον η γραμμή λειτουργήσει με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές των γραμμών υπερταχείας διέλευσης, θα αποτελέσει το κύριο όπλο του ΟΛΠ στην κατάκτηση ακόμη και της τρίτης θέσης στην ευρωπαϊκή κατάταξη των λιμένων. Σύμφωνα με εκτιμήσεις με την ολοκλήρωση των έργων της τέταρτης προβλήτας, την τάχιστη ανάπτυξη της οποίας η Δ.Ν.Ε. χαρακτήρισε απαραίτητη, το λιμάνι θα πρέπει να είναι σε θέση να διαχειριστεί σε μικρούς χρόνους τους νέους όγκους φορτίων που θα καταπλέουν από την Ασία με το σιδηρόδρομο να παρέχει αυτή την ζωτικής σημασίας ευχέρεια. Ως γνωστόν το λιμάνι του Πειραιά μετά την ιδιωτικοποίησή του στη COSCO, έχει αναπτύξει την παροχή σιδηροδρομικής υπηρεσίας στους πελάτες του με κύριους τελικούς προορισμούς τα Βαλκάνια, την Ουγγαρία, τη Σλοβακία, την Τσεχία και την Πολωνία αθροίζοντας το 80% του ελληνικού σιδηροδρομικού φορτίου μέχρι την κεντρική Ευρώπη.

«Τρέχουν» και τα προγράμματα διασύνδεσης στην ΕΕ

Στο μεταξύ European Sea Ports Organisation (ESPO) και European Federation of Inland Ports (EFIP)σχηματοποίησαν ένα βασικό πλαίσιο με τίτλο “Ports in the European Rail System” το οποίο και αναφέρει πέντε βασικές παραμέτρους μεταξύ των οποίων και εκείνη που επισημαίνει ότι τόσο τα θαλάσσια λιμάνια όσο και τα εσωτερικά βρίσκονται κατά κύριο λόγο σε αστικούς ιστούς. Όπως αναφέρεται οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές έχουν καλή περιβαλλοντική απόδοση και αποτελούν αποτελεσματικό μέσο για τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης σε πυκνοκατοικημένες περιοχές. Επίσης τονίζεται ότι οι «Έξυπνες» σιδηροδρομικές συνδέσεις λιμένων είναι απαραίτητες για τη μεγιστοποίηση της χρήσης των σιδηροδρόμων ως βιώσιμου τρόπου μεταφοράς και για τη συμμόρφωση με τις προτεραιότητες που ορίζονται στη ευρωπαϊκή νομοθεσία. Να σημειωθεί ότι στην τελευταία εικοσαετία του περασμένου αιώνα σε επίπεδο Ε.Ε. αλλά και στην εικοσαετία που διανύουμε του 21ου αιώνα έχουν δαπανηθεί ιδιαίτερα μεγάλα κονδύλια για τη βελτίωση υποδομών, τη διασύνδεση λιμένων αλλά και την μετατόπιση των κομιζόμενων φορτίων από τις οδικές στις σιδηροδρομικές μεταφορές.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter