Τρι10152019

Last updateΔευ, 14 Οκτ 2019 11pm

Περισσότερο «πράσινος» και νεότερος ο στόλος των κρουαζιερόπλοιων

0kroyazieroploio

Πρωταγωνιστής στον τομέα της περιβαλλοντικής διαχείρισης είναι ο κλάδος της κρουαζιέρας σύμφωνα με τα στοιχεία που έρχονται από την Seatrade Europe στο Αμβούργο.


Ειδικότερα ο κλάδος της κρουαζιέρας έχει σημειώσει πρωτοφανή πρόοδο σε ετήσια βάση όσον αφορά στην εφαρμογή βιώσιμων τεχνολογιών και πρακτικών σύμφωνα με την τρίτη ετήσια Έκθεση Περιβαλλοντικών Τεχνολογιών και Πρακτικών της Παγκόσμιας Βιομηχανίας της Κρουαζιέρας που δημοσιεύθηκε σήμερα και καταρτίστηκε από την Διεθνή Ένωση Κρουαζιέρας (CLIA).
«Ενώ τα κρουαζιερόπλοια αποτελούν λιγότερο από το 1% της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας, οι κρουαζιέρες βρίσκονται στην πρώτη γραμμή όσον αφορά στην ανάπτυξη υπεύθυνων τουριστικών πρακτικών και καινοτόμων τεχνολογιών. Ο κλάδος μας πρωταγωνιστεί στον τομέα της περιβαλλοντικής διαχείρισης», δήλωσε ο Michael Thamm, Πρόεδρος της CLIA Ευρώπης και Διευθύνων Σύμβουλος της Costa Group και της Carnival Asia, ο οποίος μοιράστηκε τα αποτελέσματα στο Seatrade Europe στο Αμβούργο. «Ολόκληρος ο ναυτιλιακός κλάδος επωφελείται από την έγκαιρη υιοθέτηση καινοτόμων τεχνολογιών από τα κρουαζιερόπλοια - πολλές από τις οποίες δεν υπήρχαν πριν από πέντε έως 10 χρόνια, όπως τα συστήματα καθαρισμού καυσαερίων (EGCS), το ΥΦΑ (Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο) ως καύσιμο για τα επιβατηγά πλοία και οι δυνατότητες παροχής ενέργειας από την ξηρά», πρόσθεσε.
Η CLIA Cruise Lines έχει επενδύσει περισσότερα από 22 δισεκατομμύρια δολάρια σε πλοία με νέες, ενεργειακά αποδοτικές τεχνολογίες και καθαρότερα καύσιμα και, όπως σημειώνεται στην έκθεση, πέτυχε σημαντική πρόοδο στους εξής τομείς:
• Καύσιμο ΥΦΑ * - Η έκθεση 2019 διαπίστωσε ότι το 44% του καινούργιου στόλου θα βασίζεται σε καύσιμο ΥΦΑ, αύξηση κατά 60% του συνολικού στόλου σε σχέση με πέρυσι.
• Συστήματα καθαρισμού καυσαερίων (EGCS)* - Περισσότερο από το 68% του παγκόσμιου στόλου χρησιμοποιεί το EGCS για να καλύψει ή να υπερβεί τις απαιτήσεις για εκπομπές αερίων, ποσοστό που αντιπροσωπεύει μία αύξηση του δυναμικού κατά 17% σε σχέση με πέρυσι. Επιπλέον, στο 75% του καινούργιου στόλου χωρίς ΥΦΑ θα εγκατασταθεί EGCS, αύξηση στο ναυπηγικό δυναμικό κατά 8% σε σχέση με πέρυσι.
• Προηγμένα Συστήματα Επεξεργασίας Λυμάτων - Το 100% των νέων πλοίων υπό παραγγέλλια έχει προδιαγραφές για προηγμένα συστήματα επεξεργασίας λυμάτων (αύξηση κατά 26% σε σχέση με το 2018) και σήμερα το 68% του συνολικού παγκόσμιου στόλου της CLIA Cruise Lines διαθέτει προηγμένα συστήματα επεξεργασίας λυμάτων (αύξηση κατά 13% σε σχέση με το 2018).
• Δυνατότητα Παροχής Ενέργειας από την Ξηρά - Στο λιμάνι, τα κρουαζιερόπλοια εξοπλίζονται συνεχώς με τεχνολογία που τους επιτρέπει την τροφοδοσία ηλεκτρικού ρεύματος από την ξηρά, επιτρέποντας έτσι την απενεργοποίηση των κινητήρων και υπάρχουν πολλές συνεργασίες με τους λιμένες και τις κυβερνήσεις για να αυξηθεί η διαθεσιμότητα.
• Το 88% του καινούργιου ναυπηγικού δυναμικού είτε δεσμεύεται να είναι εξοπλισμένο με συστήματα ηλεκτρικής ενέργειας από την ξηρά είτε θα διαμορφωθεί έτσι ώστε να προστεθεί στο μέλλον η παροχή ενέργειας από την ξηρά.
• Το 30% του παγκόσμιου δυναμικού (έως 10% από το 2018) είναι εξοπλισμένο για να λειτουργεί με ηλεκτρισμό από την ξηρά στα 16 λιμάνια σε όλο τον κόσμο, όπου αυτή η δυνατότητα παρέχεται σε τουλάχιστον μία θέση στο λιμάνι.
• Σε ένα επιπρόσθετο 18% του τρέχοντος ναυπηγικού δυναμικού προβλέπεται να εγκατασταθούν εκ νέου συστήματα ηλεκτρικής ενέργειας από την ξηρά, ποσοστό που αντιπροσωπεύει αύξηση στο δυναμικό άνω του 300% σε σχέση με πέρυσι.
• Ο αριθμός των πλοίων στο στόλο της CLIA Cruise Lines ξεπερνά κατά πολύ τον αριθμό των λιμένων με δυνατότητα παροχής ενέργειας από την ξηρά. Ωστόσο, υπάρχουν πολλές συνεργασίες με τους λιμένες και τις κυβερνήσεις για να αυξηθεί η διαθεσιμότητα. Επί του παρόντος, οι 16 λιμένες που επισκέπτονται οι CLIA Cruise Lines έχουν δυνατότητα παροχής ενέργειας από την ξηρά. Ωστόσο, δεν διαθέτουν όλες οι θέσεις σε κάθε λιμάνι αυτή την τεχνολογία και ο συντονισμός όσον αφορά στη χρήση των κατάλληλων θέσεων είναι ανεπαρκής. Η διαθεσιμότητα για παροχή ενέργειας από την ξηρά είναι επίσης περιορισμένη γεωγραφικά, καθώς σχεδόν όλες οι παροχές βρίσκονται στις ανατολικές και δυτικές ακτές της Βόρειας Αμερικής, στο λιμάνι του Kristiansand (Νορβηγία), στο λιμάνι του Αμβούργου (Γερμανία) και στο λιμάνι της Σαγκάης.
• Ηλικία του στόλου - Ο στόλος της CLIA γίνεται νεότερος: Η μέση ηλικία του στόλου κρουαζιερόπλοιων της CLIA είναι 14,1 έτη σε σύγκριση με 14,6 το προηγούμενο έτος.
«Η CLIA Cruise Lines ενδιαφέρεται θερμά για τους καθαρούς ωκεανούς και δεσμεύεται για υπεύθυνες τουριστικές πρακτικές και τα υψηλότερα πρότυπα περιβαλλοντικής διαχείρισης - με πολιτικές και πρακτικές που συχνά υπερβαίνουν εκείνες που απαιτεί ο νόμος», δήλωσε ο Adam Goldstein, Πρόεδρος της CLIA Global και Αντιπρόεδρος της Royal Caribbean Cruises. «Ενώ είμαστε περήφανοι για την πρόοδο που έχουμε σημειώσει, γνωρίζουμε ότι πρέπει να γίνουν ακόμη πολλά. Ο κλάδος της κρουαζιέρας είναι πρωτοπόρος στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και έχει δεσμευτεί να μειώσει στο σύνολο του στόλου της το ποσοστό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 40% έως το 2030 σε σύγκριση με το 2008. Πρόκειται για μία μεγάλη πρόκληση, αλλά ο στόλος της CLIA Cruise Lines εργάζεται με επιμέλεια για την επίτευξη αυτού του δύσκολου στόχου».

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter