Τετ02192020

Last updateΤετ, 19 Φεβ 2020 6pm

Παρουσιάστηκε στο Ε.Β.Ε.Π. η μελέτη για την δημιουργία της «Ιπποδάμειας Αγοράς» στον Πειραιά

evep 161219

Παρέμβαση εμβληματικού χαρακτήρα για τον ευρύτερο Πειραιά αποτελεί η δημιουργία της «Ιπποδάμειας Αγοράς». Βασικά στοιχεία της επικαιροποιημένης έρευνας από το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝ.ΕΜ.Υ.) παρουσιάστηκε χθες, στο Ε.Β.Ε.Π., στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης στην οποία παρέστησαν επώνυμα στελέχη του εμπορικού κόσμου της πόλης. Η έρευνα επιδόθηκε από τον Πρόεδρο του Επιμελητηρίου, κ. Βασίλη Κορκίδη, σε ψηφιακή μορφή, στον Δήμαρχο Πειραιά, Ι. Μώραλη, στην Αντιπεριφερειάρχη, Στ. Αντωνάκου, και στον Γ.Γ. Εμπορίου, Γ. Σταμπουλίδη, ενώ με την ίδια μορφή θα προωθηθεί στον υπουργό Επικρατείας, Γ. Γεραπετρίτη, αλλά και στις ηγεσίες των συναρμόδιων για θέματα ανάπτυξης υπουργείων. Από τις τοποθετήσεις των επισήμων διαπιστώθηκε συναντίληψη για την αναγκαιότητα της εν λόγω παρέμβασης η οποία, με την υλοποίησή της, θα αποτελέσει ένα ισχυρό τοπόσημο για την πόλη του Πειραιά.

Απευθύνοντας χαιρετισμό, κατά την διάρκεια της παρουσίασης των βασικών αξόνων της μελέτης, ο Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Βασίλης Κορκίδης, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την πλήρως εμπεριστατωμένη και τεχνικά άρτια τεκμηριωμένη μελέτη η οποία, όπως χαρακτηριστικά τόνισε, θα επιτρέψει την δημιουργία μίας νέας, λειτουργικά και αισθητικά σύγχρονης, κλειστής αγοράς τροφίμων στον Πειραιά, η αναγκαιότητα της οποίας είναι διαπιστωμένη από όλους τους φορείς της πόλης. Είναι προφανές, τόνισε ο κ. Κορκίδης, ότι η υφιστάμενη αγορά, λόγω παλαιότητας, δεν ανταποκρίνεται λειτουργικά και αισθητικά στις σύγχρονες ανάγκες της πόλης και των επισκεπτών της. Εξάλλου, η αξιοποίηση του παλαιού «αμαξοστασίου ΗΣΑΠ», με την κατασκευή της νέας αγοράς, όπως ανέφερε, αφενός δεν θα επηρεάσει τις λειτουργικές ανάγκες της ΣΤΑΣΥ, αλλά θα τις ενισχύσει και, αφετέρου, θα αξιοποιήσει το «κτιριακό απόθεμα» του Υπερταμείου, μετατρέποντάς το σε ένα νέο «τοπόσημο» με ιδιαίτερη σημασία για την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας, και όχι μόνο, δεδομένου ότι η νέα αγορά, λόγω της γειτνίασης με το λιμάνι, θα είναι εύκολα προσβάσιμη και επισκέψιμη στους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων λειτουργώντας και ως ένα από τα αξιοθέατα της πόλης, με τη στέγη της να φέρει ομοίωμα του ιστορικού Ρολογιού του Πειραιά. Στόχος, είπε καταλήγοντας ο κ. Κορκίδης, είναι η μετατροπή της σε αγορά κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα, με κύριο αντικείμενο τη λιανική πώληση τροφίμων, προϊόντων και άλλες συνδυαστικές χρήσεις όπως, άνθη, χώροι εστίασης, καφέ και άλλες δραστηριότητες γευσιγνωσίας και έκθεσης παραδοσιακών ελληνικών προϊόντων.

Ιστορικά, η κεντρική αγορά της εσωτερικής πόλης του Πειραιά κατά την αρχαιότητα ονομαζόταν «Ιπποδάμειος Αγορά» ή «Αγορά των Ελεύθερων Δημοτών», προς τιμή του μεγάλου αρχιτέκτονα και πολεοδόμου του Ιπποδάμου του Μιλήσιου, ο οποίος την σχεδίασε. Η αγορά αυτή ανεγέρθηκε τον 5ο αιώνα π.Χ. στο Κέντρο της εσωτερικής πόλης, παρόλο που υπήρχε άλλη, κοντά στον Κεντρικό λιμένα, αφού το εσωτερικό μέρος του Πειραιά αποτελούσε ξεχωριστό τμήμα. Η Πλατεία Ιπποδάμειας ήταν επίσης από τις πρώτες περιοχές που κατοικήθηκαν όταν δημιουργήθηκε μετά την απελευθέρωση η σύγχρονη πόλη του Πειραιά, με τους πρώτους κατοίκους την δεκαετία του 1830, που οικοδόμησαν το 1839 τον Μητροπολιτικό ναό της Αγίας Τριάδας. Αναφορικά με την περιοχή της παλαιάς Δημοτικής Αγοράς Πειραιά, λόγω της γειτνίασης με τη Μητροπολιτική εκκλησία αποτελούσε την πιο κεντρική και ιστορική συνοικία του Πειραιά και πήρε το όνομά της από την μεγάλη αγορά που κυριαρχούσε στην περιοχή, από το 1860 μέχρι το 1968, όταν κατεδαφίστηκε για να οικοδομηθεί στην θέση της ο γνωστός μας πύργος. Η ιδέα για την οικοδόμηση μιας μεγάλης αγοράς στην περιοχή ξεκίνησε από την δεκαετία του 1850, πραγματοποιήθηκε το 1862 με σχέδια του μηχανικού της πόλης ταγματάρχη Ι. Τριγγέτα. Η Δημοτική Αγορά ήταν ένα απέραντο ορθογώνιο κτίριο διαστάσεων 94,9 Χ 27,8 μέτρων στο τρίγωνο μεταξύ των δρόμων Γούναρη - Εθνικής Αντιστάσεως - Βασιλέως Γεωργίου Β' απέναντι από την εκκλησία της Αγίας Τριάδας. Ήταν προσπελάσιμη με εισόδους από τις τρεις πλευρές περιλαμβάνοντας πλήθος από καταστήματα όπως ιχθυοπωλεία, αρτοποιεία, οπωροπωλεία και κρεοπωλεία στους 4 αντίστοιχους τομείς, ενώ υπήρχαν επιπλέον πολλές ταβέρνες και καφενεία για την εξυπηρέτηση των πελατών. Τις βραδινές ώρες, όταν έπεφτε η κίνηση στην αγορά, μαζεύονταν όλοι οι μεγάλοι παλιοί ρεμπέτες όπως ο Μάρκος Βαμβακάρης, ο Βασίλης Τσιτσάνης και ο Μπαγιαντέρας. Η Δημοτική αγορά κατεδαφίστηκε στις 8 Φεβρουαρίου 1968, ενώ απαριθμούσε σε όλα τα καταστήματα περίπου 1000 εργαζόμενους. Η κατεδάφιση έφερε μεγάλο μαρασμό στην περιοχή παρέμεινε άδειο οικόπεδο για 5 περίπου χρόνια, την περίοδο (1972 - 1974) όταν Δήμος Πειραιά ανήγειρε το Εμπορικό Κέντρο Πειραιά, τον μεγάλο πολυώροφο ουρανοξύστη, που αποτελείται από 23 ορόφους με 84 μέτρα ύψος και είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος ουρανοξύστης στην Αττική, μετά τον Πύργο Αθηνών.

Κατά την εκδήλωση της παρουσίασης, χαιρετισμούς απεύθυναν οι βουλευτές, Ι. Τραγάκης, K. Κατσαφάδος, ο Γ.Γ. Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή, Π. Σταμπουλίδης, η Γ.Γ. του ΥΝΑΝΠ, Χρ. Καλογήρου, ο Δήμαρχος Πειραιά, Ι. Μώραλης, η Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, Στ. Αντωνάκου, και ο τέως Αντιπεριφερειάρχης, Γ. Γαβρίλης. Παρόντες ήταν ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά Ν. Μανεσιώτης, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Αττικής, Π. Πολιτάκης, η αντιδήμαρχος περιβάλλοντος του Δήμου Νίκαιας-Ρέντη, Μ. Αραβαντινού, ο πρόεδρος του ΟΚΑΑ, Μ. Μυτιληνάκης, ο πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ, Στ. Στεφόπουλος, καθώς και ο δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Πειραιά, Δ. Καρύδης, και άλλοι προσκεκλημένοι.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter