Δευ10212019

Last updateΔευ, 21 Οκτ 2019 6am

Το ΕΒΕΠ ενημερώνει για το νομοσχέδιο ρύθμισης των ασφαλιστικών εισφορών ως 120 δόσεις

0korkidhsΤην ένταξη των ασφαλιστικών οφειλών προς τον ΕΦΚΑ για ρύθμιση σε έως 120 δόσεις, με νόμο εντός του Απριλίου, ετοιμάζεται να καταθέσει το Υπουργείο Εργασίας.

Πώς θα αναπτυχθεί η «γαλάζια» οικονομία

Η ραγδαία ενίσχυση που μπορεί να έχει η οικονομία της ναυτιλίας και της γαλάζιας ανάπτυξης στη Βόρεια Ελλάδα και το Βόρειο Αιγαίο, με μοχλό στήριξης τις επενδύσεις του ΟΛΘ ΟΛΘ+1,63% και τα μεγάλα ενεργειακά projects που βρίσκονται σε εξέλιξη ή προγραμματίζονται στην περιοχή, όπως και η ανάγκη σύνδεσης της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης με τη ναυτιλιακή επιχειρηματική κοινότητα ήταν δύο από τα βασικά συμπεράσματα των εργασιών του συνεδρίου που διοργάνωσε στη Θεσσαλονίκη το Maritime Economic Forum -μία πρωτοβουλία μη κερδοσκοπικών φορέων και πολιτών της Θεσσαλονίκης- με υποστηρικτή την οικονομική εφημερίδα «Ναυτεμπορική».
Κατά την ομιλία του (μέσω skype) ο πρόεδρος του Δ.Σ. και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε., Σωτήριος Θεοφάνης, μεταξύ άλλων τόνισε ότι η επέκταση-εμβάθυνση του 6ου προβλήτα θα γίνει με βάθος -17,6μ. και 460 μ. μήκος, βάσει σχετικής απόφασης που έλαβε η κοινοπραξία των επενδυτών, παρά το ότι αυτό θα σημάνει πρόσθετη επιβάρυνση, ώστε να μπορούν να έρχονται πλοία χωρητικότητας 18.000 TEUs, δηλαδή πλοία κύριων γραμμών, και όχι με βάθος 16,5μ. και για πλοία 14.000 TEUs. Το έργο εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμο στα τέλη του 2022.

Πρόσθετα έργα

Περαιτέρω, ανακοίνωσε ότι τις επόμενες ημέρες θα βγει στον αέρα διαγωνισμός για αντικατάσταση δύο γερανογεφυρών, στο πλαίσιο των πρόσθετων επενδύσεων που υλοποιεί η κοινοπραξία (πέραν των υποχρεωτικών επενδύσεων των 180 εκατ. ευρώ) για τη βελτίωση της λειτουργικότητας του λιμανιού, ενώ σε λίγο καιρό θα υπάρχει το πρώτο dry port στα Βαλκάνια, με έδρα τη Σόφια και η στρατηγική των επενδυτών προβλέπει τη δημιουργία αντίστοιχων εμπορευματικών κέντρων είτε μέσω συνεργασιών είτε με σχετικές επενδύσεις στη Βόρεια Μακεδονία, στη Σερβία και ενδεχομένως και στη νότια Ρουμανία. Στο μεταξύ, στις αρχές Μαΐου ο ΟΛΘ θα είναι σε θέση, σύμφωνα με τον κ. Θεοφάνη, να αποθηκεύει τα προς εξαγωγή εμπορευματοκιβώτια μέσα στο λιμάνι, ενώ τον Μάρτιο του 2019 καταγράφηκε αύξηση κίνησης containers 9% και στο πρώτο τρίμηνο του έτους αύξηση 50,6% στο συμβατικό φορτίο. Επίσης, με στοιχεία Μαρτίου 2019 ο μέσος όρος αναμονής των πλοίων έχει πλέον μειωθεί σε 8,1 ώρες έναντι μέσου όρου 25,8 ωρών πριν αναλάβει τη διοίκηση του λιμανιού η κοινοπραξία των επενδυτών τον Μάρτιο του 2018.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η διοίκηση του λιμανιού ήδη αναζητεί έκταση στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης για τη δημιουργία satellite dry port λόγω της τεράστιας ζήτησης για χώρους εντός του ΟΛΘ.
Στα οφέλη που μπορεί να επιφέρει για τη χώρα μας η υλοποίηση του φιλόδοξου διακρατικού project της πλωτής σύνδεσης του Μοράβα-Αξιού με τον Δούναβη, που θεωρητικά συζητείται επί δεκαετίες, αλλά δεν έχει υλοποιηθεί παρά το έντονο σερβικό και κινεζικό ενδιαφέρον, εστίασε ο επίτιμος πρόξενος της Μάλτας στη Βόρεια Ελλάδα και πρόεδρος της Ναυτιλιακής Λέσχης Θεσσαλονίκης, Ανδρόνικος Σινιώρης.
Το μοντέλο της Ουρουγουάης που έχει σπεύσει να εκμεταλλευτεί τη γεωστρατηγική της θέση στη διεθνή ναυτιλία, συνδέοντας την οικονομία της, την καινοτομία και την εκπαίδευσή της με το λιμάνι και έχει αναδειχθεί σε σημαντικό ναυτικό κόμβο στη Λατινική Αμερική, εξήρε και έθεσε ως παράδειγμα προς μίμηση από τη Θεσσαλονίκη ο επίτιμος πρόξενος της Ουρουγουάης στη Βόρεια Ελλάδα και μέλος του Δ.Σ. του Προξενικού Σώματος Ελλάδας, Χρήστος Καζαντζής.

Σύνδεση με Σμύρνη

Στη σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με αυτό της Σμύρνης ως ανταγωνιστικό της σύνδεσης της Σμύρνης με ιταλικά λιμάνια λ.χ. της Τεργέστης για εμπορευματικές μεταφορές και σε σύνδεσή του επίσης με το λιμάνι του Νοβοροσίσκ, εντόπισε ευκαιρίες το μέλος του Δ.Σ. της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, Αλεξάνδρα Γκανά, ενώ από την πλευρά του ο νομικός Χάρης Κότιος της Platis Anastassiades Law Firm (EY Law) έκανε λόγο για ανάγκη εναρμόνισης της ελληνικής ναυτιλίας με την οδηγία προστασίας προσωπικών δεδομένων GDPR, κρούοντας καμπανάκι για τον κίνδυνο καταγγελιών από εργαζομένους ανταγωνιστριών χωρών και για αυτορρύθμιση της αγοράς.
Για υπερεκπαίδευση των νέων της Ελλάδας, που συσσωρεύουν μεν πολύ καλούς τίτλους σπουδών, αλλά δεν μπαίνουν στην αγορά εργασίας και την παραγωγή για να συσσωρεύσουν επιχειρηματική και επαγγελματική εμπειρία έκανε λόγο ο πρόεδρος του Propeller Club Piraeus και επικεφαλής της XRTC Business Consultans, Γιώργος Ξηραδάκης, τονίζοντας ότι ολόκληρη η χώρα μας είναι επί της ουσίας παράκτια, γεγονός που γεννά πλείστες ευκαιρίες ανάπτυξης.
Στόχος του Maritime Economic Forum, όπως τόνισε η policy advisor του Forum, Μανταλένα Καϊλή, είναι να αποτελέσει σταθερό σημείο-πλατφόρμα διαλόγου και ενημέρωσης για την πόλη της Θεσσαλονίκης και τις θεματικές της οικονομίας της ναυτιλίας.

Τα νέα καύσιμα

Αξιοσημείωτες επισημάνσεις που έγιναν στο συνέδριο στην ενότητα για την ενέργεια ήταν μεταξύ άλλων από τον CEO της Blue Grid Gas & Power, Σοφοκλή Παπανικολάου, ο οποίος ανέφερε ότι ποτέ άλλοτε δεν υπήρχε τόσο ενδιαφέρον όσο τώρα για το LNG στα πλοία και από την Group Director Energy Policy and International Affairs στα ΕΛΠΕ, Λιάνα Γούτα, ότι τα ΕΛΠΕ θα διαθέσουν στην αγορά νέα ναυτιλιακά περιβαλλοντικά φιλικά καύσιμα, που θα βασίζονται σε αλλαγές ειδών αργού πετρελαίου και ήδη πραγματοποιούνται τέσσερις σχετικές δοκιμές.

Πηγή: naftemporiki.gr

"Κληρώνει" για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

nafpigeia skaramaga 09"Ραντεβού” στις 23 Απριλίου έχουν οι πιστωτές της υπό ειδικής διαχείρισης ΕΝΑΕ (Ναυπηγεία Σκαραμαγκά) για να εγκρίνουν τις μοναδικές δεσμευτικές προσφορές που κατατέθηκαν στους Πλειοδοτικούς διαγωνισμούς για την εκποίηση ακινήτων της, για να αποφασίσουν την υποβολή ή μη της έκθεσης του Ειδικού Διαχειριστή στο Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών.

Εκδήλωση του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών «2020-2030 η Ελλάδα στην επόμενη δεκαετία»

0w05Τις θέσεις τους για το πώς βλέπουν την Ελλάδα την επόμενη δεκαετία σκιαγράφησαν κατά τη διάρκεια συζήτησης στο πλαίσιο εκδήλωσης του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών που πραγματοποιήθηκε απόψε στην Αθήνα, ο διευθυντής του οικονομικού γραφείου του πρωθυπουργού Γιώργος Τσίπρας, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Νίκος Δένδιας, η πρόεδρος του Δικτύου για τη μεταρρύθμιση στην Ελλάδα και την Ευρώπη Άννα Διαμαντοπούλου και ο πρώην διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας, Γιώργος Προβόπουλος.

Έκλεισε η διαδικασία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για τα ΕΛΠΕ

0elpeΓια λόγους που αφορούν στους ίδιους τους υποψήφιους επενδυτές και πρόσφατες εξελίξεις στο διεθνές περιβάλλον, οι οποίες επηρεάζουν τις κοινοπραξίες, δεν κατατέθηκαν δεσμευτικές προσφορές από τα επενδυτικά σχήματα που συμμετείχαν στην B’ φάση του διαγωνισμού για την απόκτηση 50,1% του μετοχικού κεφαλαίου των Ελληνικών Πετρελαίων (από κοινού πώληση από το ΤΑΙΠΕΔ και την Paneuropean Oil and Industrial Holdings S.A.).

Η Action Global Communications γιορτάζει 30 χρόνια επιτυχημένης πορείας στην Ελλάδα

0Action Global Communications30 χρόνια επιτυχημένης δραστηριοποίησης στην Ελληνική αγορά γιορτάζει φέτος η Action Global Communications, καθιστώντας την ως μία από τις μακροβιότερες εξειδικευμένες εταιρείες Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας στη χώρα.

Δήλωση προέδρου ΕΒΕΠ Β. Κορκίδη για της συνεδρίαση του ΚΑΣ

0korkidhsΟ Δήμαρχος Πειραιά, ενόψει της επικείμενης συνεδρίασης του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου & Συμβουλίου Μουσείων, με θέμα την εισήγηση για τη Κήρυξη – Οριοθέτηση ή μη ως αρχαιολογικού χώρου περιοχής των Δήμων Πειραιά και Κερατσινίου – Δραπετσώνας, Π.Ε. Πειραιώς,

Δήμος Πειραιά: Να αναβληθεί η συζήτηση στο ΚΑΣ της κήρυξης του Πειραιά ως ενιαίου αρχαιολογικού χώρου

0peiraias.1.9Με απόφασή του, το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά κατά πλειοψηφία (μειοψήφησε μόνο η Λαϊκή Συσπείρωση), ύστερα από εισήγηση του Δημάρχου κ. Γιάννη Μώραλη, ζητά την αναβολή της αυριανής συζήτησης (2/4/2019), στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο σχετικά με την κήρυξη του Πειραιά ως ενιαίου αρχαιολογικού χώρου, ώστε να δοθεί ικανός χρόνος για διαβούλευση.

Σύσκεψη Υπουργών Ναυτιλίας-Νησιωτικής Πολιτικής και Αγροτικής Ανάπτυξης-Τροφίμων για την αλιεία

0συσκεψηΕυρεία σύσκεψη με αντικείμενο την αλιεία, πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Nαυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με τη συμμετοχή του Φώτη Κουβέλη και του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Σωτήρη Αραχωβίτη.

Από τις 9 Μαΐου 2019 σε ισχύ το ΤΕ.Π.Α.Η.

yachting 00054Με κοινή υπουργική απόφαση (Α.1119/29-3-2019) της υφυπουργού Οικονομικών Κατερίνας Παπανάτσιου και του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Φώτη Κουβέλη,

Ολοκληρώθηκε η πώληση της ΕΕΣΣΤΥ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ

0ΟΣΕΟλοκληρώθηκε σήμερα η πώληση και μεταβίβαση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΕΕΣΣΤΥ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θυγατρική της Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A., έναντι συνολικού τιμήματος 22 εκατ. ευρώ.

Πρώτη εθνική διάκριση για το LOTify της OnLine Data

0RODOPOYLOS EGOV AWARDTo βραβείο καινοτομίας απέσπασε η OnLine Data στο πλαίσιο του 9ου Συνεδρίου Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης e-Government Forum, για την πρωτοποριακή πλατφόρμα LOTify.

Δέκα μεγάλα έργα συνολικής επένδυσης 2,2 δισ., στη λίστα έγκρισης με τη διαδικασία fast track

0έργαΔέκα μεγάλα έργα συνολικής επένδυσης 2,2 δισ. ευρώ, τα οποία θα δημιουργήσουν 10.000 θέσεις εργασίας είναι στη λίστα έγκρισης με τη διαδικασία fast track, όπως αναφέρθηκε στην συνάντηση δημοσιογράφων με στελέχη της Enterprice Greece.

Σχολιασμός Προέδρου Ε.Β.Ε.Π. και Π.Ε.Σ.Α., κ. Β. Κορκίδη, για το «μεταμνημονιακό συμβιβασμό» στην προστασία πρώτης κατοικίας επαγγελματικών δανείων

0korkidhsΑυστηρές αλλαγές στο πλαίσιο προστασίας της πρώτης κατοικίας επιφέρει η νομοθετική ρύθμιση που κατατέθηκε στη Βουλή και αφού προηγουμένως υπήρξε διαφωνία μεταξύ κυβέρνησης και θεσμών.

Μετά το Νεώριο... εξελίξεις και στα ναυπηγεία Ελευσίνας και Σκαραμαγκά

0Πιτσιόρλας11Μοχλό σοβαρής οικονομικής ανάπτυξης και μεγάλης ώθησης της ελληνικής οικονομίας μπορεί να αποτελέσει η ελληνική ναυπηγική και επισκευαστική βιομηχανία της χώρας και «εντός ελαχίστου χρόνου θα δούμε να ολοκληρώνεται μία αλλαγή μεγάλη, βλέποντας να αναγεννιέται αυτή η βιομηχανία», τονίζει με τηλεοπτικές του δηλώσεις στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Στέργιος Πιτσιόρλας.

Το ΒΕΠ στηρίζει την προσπάθεια Παραγωγικής Ανασυγκρότησης της Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας

0ΒΕΠΟ Πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιά, κ. Ανδριανός Μιχάλαρος στην ημερίδα με θέμα τη Παραγωγική Ανασυγκρότηση και την Ανάπτυξη της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης που διοργάνωσε το Κέντρο Καινοτομίας για την Ναυπηγοεποσκευαστική Βιομηχανία και την Αξιοποίηση των Θαλάσσιων Πόρων, την Τετάρτη 20/3/2019 στο Δημαρχείο Περάματος, στην τοποθέτηση του επεσήμανε:

Πραγματοποιήθηκε η ετήσια γ.σ. του ΕΣΠ

0ΜανεσιώτηςΠραγματοποιήθηκε τη Τετάρτη 20 Μαρτίου 2019 με επιτυχία η ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση των μελών του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς, όπου εξετάστηκαν τα πεπραγμένα του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΣΠ για την χρονιά που πέρασε και συζητήθηκαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι επιχειρήσεις.

Επίσκεψη της Πρέσβειρας του Ισραήλ, Irit Ben-Abba στα Ναυπηγεία Νεωρίου Σύρου

0ΟΝΕΞΤα Ναυπηγεία Νεωρίου Σύρου επισκέφθηκε την Τρίτη 19 Μαρτίου 2019, η Πρέσβειρα του Ισραήλ, κ. Irit Ben-Abba.

ΣΒΑΠ: Όραμα της οικονομίας πρέπει να είναι η ανασυγκρότηση της παραγωγικής βάσης της χώρας

0ΣΒΑΠΗ ανάγκη στήριξης με κάθε τρόπο της ελληνικής βιομηχανίας σε μια κοινή προσπάθεια της πολιτείας και των επιχειρήσεων στην παραπέρα εκβιομηχάνιση της χώρας διαπιστώθηκε και στην χθεσινή συγκέντρωση των περιφερειακών οργανώσεων στο ΕΒΕΠ στο πλαίσιο συζήτησης στρογγυλής τραπέζης με πρωτοβουλία του ΣΒΑΠ και του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος.

Οι θέσεις του Ε.Β.Ε.Π. στην εκδήλωση της Ε.Ε., με θέμα: «Συζήτηση για το μέλλον της Βιομηχανίας - Industry 4.0»

0ΕΒΕΠ123Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, έχει σήμερα τη δυνατότητα να ανιχνεύσει μέτρα, τα οποία θα ενισχύσουν τη βιομηχανική πολιτική στη χώρα μας, πράγμα που αποτελεί και ζητούμενο της μεταμνημονιακής εποχής, καθώς επίσης θα διαμορφώσουν το μελλοντικό τοπίο στο πλαίσιο και της «4ης βιομηχανικής επανάστασης».

«Οι ελληνικές τράπεζες σχεδιάζουν ταχύτερη απομείωση των προβληματικών δανείων»

0handelsblatt"Τα ληξιπρόθεσμα δάνεια, ο όγκος των οποίων ανέρχεται σε 82 δισ. ευρώ, εκτιμάται ότι θα απαλειφθούν ταχύτερα από τους ισολογισμούς των τραπεζών", γράφει η γερμανική Handelsblatt, τονίζοντας ότι «υπό την πίεση του Ενιαίου Εποπτικού Μηχανισμού (SSM), οι ελληνικές τράπεζες προτίθενται να απομειώσουν ταχύτερα τον όγκο των μη εξυπηρετούμενων δανείων από ό, τι σχεδιαζόταν έως τώρα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter