Κυρ06022024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Θερμό το καλοκαίρι στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

capeΣταθερά ανοδικά κινείται εν μέσω θέρους η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου με αποτέλεσμα ο βασικός δείκτης, ο Baltic Dry Index (BDI), να βρίσκεται πάνω από τι 1.000 μονάδες.

Φλερτάρει με τις 1.000 μονάδες ο BDI

baltic dry indexΑνοδικά κινείται τις τελευταίες εννιά ημέρες ο κύριος δείκτης θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών, ο Baltic Dry Index, προσεγγίζοντας και πάλι τις 1.000 μονάδες επίπεδα στα οποία είχε να βρεθεί από τις 12 Μαΐου του τρέχοντος έτους.

Την ανιούσα οι ναύλοι για boxships

box ship misc merlion pics8 876Την ανιούσα φαίνεται πως έχουν πάρει οι μακράς διαρκείας ναύλοι για boxships στις γραμμές Ασίας –Β. Ευρώπης σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις κινούμενες σε σχεδόν διπλάσιο επίπεδο σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρσι.

Τα καλύτερα έρχονται για την αγορά dry bulk

dry bulk 5mΣταθερά στις 1.290 μονάδες παρέμεινε ο Baltic Dry Index (BDI), για το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου, πριν εγκατασταθεί στις 1.278 μονάδες στις 19 Απριλίου.

Πουλήθηκαν τέσσερα ακόμη πλοία της Hanjin

Hanjin SoohoΣτην 2Μ ναυλώθηκαν τα τέσσερα πλοία της Hanjin τα οποία και πουλήθηκαν μετά την, προ 24ώρων, ανακοίνωση του δικαστηρίου για την νομική οριστικοποίηση της χρεοκοπίας της εταιρίας.

Το 2017 θα φέρει διπλασιασμό των ναύλων στα capes

8o annual greek shipping forumΤην αισιοδοξία τους για την πορεία της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου εξέφρασαν στη «Ν» υψηλόβαθμα στελέχη μεγάλων ναυτιλιακών ομίλων στο περιθώριο του 8ου Annual Greek Shipping Forum, που οργάνωσε η Capital Link.

«Ξύπνησαν» οι Κινέζοι και γεννούν ελπίδες για καλύτερο 2017 στο χύδην ξηρό φορτίο

capeΑισιόδοξοι εμφανίζονται κορυφαίοι έλληνες εφοπλιστές για την πορεία της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου για το 2017 και τα επόμενα χρόνια καθώς παρατηρείται μία αύξηση των κινεζικών εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακος. Επίσης να σημειωθεί ότι οι Clarksons εκτιμούν άνοδο του παγκόσμιο εμπορίου κατά 3,8% λόγω μιας απροσδόκητης αύξηση της κινεζικής ζήτησης για άνθρακα και σιδηρομετάλλευμα ωστόσο οι θετικές προσδοκίες μετριάζονται ελαφρώς καθώς αναμένεται επίσης άνοδο του στόλου κατά 2,7% έως 3,8%. Συνεπώς πολλά θα εξαρτηθούν από το σκραπάρισμα

Χαρακτηριστική πάντως, είναι η επισήμανση του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρου Βενιάμη στην πρόσφατη γενική συνέλευση της ΕΕΕ: To 2016 ήταν μια χρονιά γεμάτη προκλήσεις σε διεθνές αλλά και σε εθνικό επίπεδο. Η διεθνής ναυλαγορά πιέσθηκε ιδιαίτερα. Στον τομέα του χύδην ξηρού φορτίου ο δείκτης Baltic Dry Index (BDI) τον Φεβρουάριο του 2016 βρέθηκε στο χαμηλότερο σημείο από τη δημιουργία του, ενώ και ο κλάδος δεξαμενοπλοίων παρουσίασε αρκετές διακυμάνσεις. Η υπερπροσφορά χωρητικότητας και το κόστος αναβάθμισης των παλαιότερων πλοίων σύμφωνα με τις νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις δημιούργησε κινητικότητα στις διαλύσεις πλοίων. Το γενικότερο αίσθημα είναι ότι ήταν μια κακή χρονιά. Το 2017 ευτυχώς διαφαίνεται πιο υποσχόμενο. Παραμένει το πρόβλημα της υπερπροσφοράς χωρητικότητας και η ανισορροπία με τη ζήτηση καθώς και οι δυσκολίες χρηματοδότησης από το τραπεζικό σύστημα λόγω και των επερχόμενων αλλαγών που επιβάλλει η Σύμβαση της Βασιλείας 3 και 4. Η αναμενόμενη όμως αύξηση, αν και μικρή, του παγκόσμιου εμπορίου, σε συνδυασμό, με τη συνεχιζόμενη τάση για διάλυση πλοίων, και τις αναπροσαρμογές στα προγράμματα ναυπηγήσεων, δηλαδή, τη μείωση των νέων παραγγελιών, την ακύρωση ορισμένων και την καθυστέρηση παραλαβής νεότευκτων, δημιουργεί προσδοκίες για μία καλύτερη πορεία της ναυλαγοράς και για καλύτερες αξίες των πλοίων.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ